Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFlaskhållare Bakom sadel eller på …
You need to log in to create posts and topics.

Jag kör med 3 hållare. En på långa röret i ramen och 2 bakom sadeln.
Hur många jag använder beror naturligtvis på temperatur och längd på turen. Jag är inget större fan av att stanna och/eller planera turen efter ar jag kan fylla flasorna, så det här funk

och ända tappas det massor av flaskor.

Finns även flaskställ med klämma för att sätta på tex styret, körde min första VR med extra flaska där, säkrare blir det inte!
Möjligtvis fulare 😉

Vart kan man hitta sådana flaskställ?

Hittade mitt i en fyndlåda på Cycling för 35kr, noname tyvär!

Bakom sadeln är jag nöjd med denna: http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=1&extra=&Ref=&funk=visa_artikel&artnr=TAC0022

Bra då man kan välja vinkel och egna flaskställ.
V

Var har du reserv, verktyg o pump? Det brukar jag ha under sadeln och extra flaskan i fickan.

Flaskhållare för styret finns på biltema för under 20:-! I äkta plast! 😉

Patric:
Får du flaskorna att stanna i en och samma vinkel med den hållaren? Jag köpte samma för ett par år sedan, och hur jag än drog åt skruven vred sig hållaren neråt så flaskorna hamnade horisontellt.
Jag tog bort den delen som man fäster i sadeln och

Inga problem för mig.

Men det är väll plasttaggar, så har man slarvat första gången så kan jag tänka mig att dom nötts ner, å då är man rökt!
Lite superlim karnske 🙂

Jag drar fast reservtuben på sadelröret!
Verktyg i ryggfickan.
Fick någon stor cykelp

Har nyss testat sätta fast en flaskhållare-bakomsadeln-grej (inkl flaskhållare) på min LVG, har även en mediumstor sadelväska och det passade bra.

Googlade runt lite på det, såg ovan att det kanske inte är det bästa för aerodynamiken. Men med det faktum