Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 19:52Är det klungkörning på Ironman?
Är det klungkörning på Ironman?
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 20:12Känner mig inte riktigt trygg med att ligga på rulle när framförvarande har flaskhållare med tillhörande vattenflaskor bakom sadeln. Har sett mer än en gång att flaskorna hoppar ur. (t-)
Känner mig inte riktigt trygg med att ligga på rulle när framförvarande har flaskhållare med tillhörande vattenflaskor bakom sadeln. Har sett mer än en gång att flaskorna hoppar ur. (t-)
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 22:29Körde VR med flaskorna bak förra året, funkade klockrent.
Känner du dig trygg med det, kör med det.
Av de som jag såg tappade flaskor förra året så var det ingen som hade dem bak, därmed inte sagt att det inte händer...
Körde VR med flaskorna bak förra året, funkade klockrent.
Känner du dig trygg med det, kör med det.
Av de som jag såg tappade flaskor förra året så var det ingen som hade dem bak, därmed inte sagt att det inte händer...
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 00:24David, nej det vet både du och jag. Ytterligare ett skäl till att det tydligen inte är alltför farligt för aerodynamiken, vilket jag syftade på.
David, nej det vet både du och jag. Ytterligare ett skäl till att det tydligen inte är alltför farligt för aerodynamiken, vilket jag syftade på.
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 08:32Jag tror slutsatsen att den negativa påverkan på aerodynamiken inte är så farlig pga att elit-triathleter använder sig av flaska bakom sadeln är helt felaktig.
Tror att anledningen till att triathleter har flaskor bakom sadeln handlar om tradition och ok
Jag tror slutsatsen att den negativa påverkan på aerodynamiken inte är så farlig pga att elit-triathleter använder sig av flaska bakom sadeln är helt felaktig.
Tror att anledningen till att triathleter har flaskor bakom sadeln handlar om tradition och ok
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 09:39Nu är V(ingel)R(undan) ett motionslopp med massor av tappade flaskor och inte en proffstävling.
Nu är V(ingel)R(undan) ett motionslopp med massor av tappade flaskor och inte en proffstävling.
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 09:43Och proffsen ser ut att behöva träna på att kasta flaskor också.
Och proffsen ser ut att behöva träna på att kasta flaskor också.
Quote from Lena O on 12 May 2012, 10:57Jag skulle råda dig att inte ha det på VR.
Triatlontävling är en sak men att sitter bland tusen andra cyklister och plocka där bak samt kullerstenen i Gränna är upplagd för att tappa flaskor och orsaka vurpa.
Jag skulle råda dig att inte ha det på VR.
Triatlontävling är en sak men att sitter bland tusen andra cyklister och plocka där bak samt kullerstenen i Gränna är upplagd för att tappa flaskor och orsaka vurpa.
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 11:17Jag drar extra gummisnodd eller lite tejp för att säkra den fulla flaskan därbak.
När jag sen tömt en flaska fram kan jag byta och sätta den tomma därbak istället, tomma flaskor tappar man inte så lätt.Att det är mindre aero spelar inte så stor roll n
Jag drar extra gummisnodd eller lite tejp för att säkra den fulla flaskan därbak.
När jag sen tömt en flaska fram kan jag byta och sätta den tomma därbak istället, tomma flaskor tappar man inte så lätt.
Att det är mindre aero spelar inte så stor roll n
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 13:19"Jag skulle råda dig att inte ha det på VR.
Triatlontävling är en sak men att sitter bland tusen andra cyklister och plocka där bak samt kullerstenen i Gränna är upplagd för att tappa flaskor och orsaka vurpa."Jag har svårt att se en klunga på tusen cyk
"Jag skulle råda dig att inte ha det på VR.
Triatlontävling är en sak men att sitter bland tusen andra cyklister och plocka där bak samt kullerstenen i Gränna är upplagd för att tappa flaskor och orsaka vurpa."
Jag har svårt att se en klunga på tusen cyk