Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFlaskhållare Bakom sadel eller på …
You need to log in to create posts and topics.

Är inte poängen med depåer på motionslopp att man ska slippa asa med sig allt eller ha langning? Det är inte precis en tävling. Det är väl det som är meningen med motionslopp.

Fippeljönsarna på motionsloppen borde inte få ha flaskor med sig på cykeln överhuvudtaget. Ett flaskförbud på motionslopp vore bra för säkerheten. 🙂

Eftersom jag inte anser mig vara en fippeljöns så kör jag med 2 flaskor bakom sadeln.
Nu har jag gått och skaffat mig en ny sadel med carbonrails, har läst någonstans att det är en dålig kombination, någon som har erfarenhet av det eller är det bara en sä

Det är dom bakom dig som ska göra bedömningen.

Kan ju alltid lägga mig sist i klungan och gäspa!

Behöver du 2 flaskor till då om du ska fisåka längst bak 😉
2 små flaskor ska det vara och fylla på vid behov. 😀

jag använder min camelbak både på lvg och mtb. Underbart skönt att dricka i lugn och ro med båda händerna på styret. Och med rätt rygga (t ex Haglöfs Intense Stamina) känns inte ryggan alls.

"Kan ju alltid lägga mig sist i klungan och gäspa!"

Då får vi köra tvåpar du och jag. För där bak ligger jag och "gäspar". Kan ju bli riktigt trevligt.Och när alla andra går in i depå. Då kan du och jag "gäspa" vidare. Vi som har drickat med oss.

Vänlig

På triathlontävling kör man väl med aeroflaska fram med sugrör - det gör i alla fall jag 🙂
Har sen iof en på ramen att fylla på med, och sen kan man plocka fler på depåerna, funkade i alla fall klockrent på Mallis i Lördags

Som sagts, flaskor bakom sadeln, det är bara farligt, onödigt, krångligt, fult, töntigt och långsamt. Kan inte se en enda positiv anledning till att ha det.

Varför behöver man mer än 1,5 liter med sig på VR? Det finns väl typ 1000 depåer. Cyklar man lite