Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 14:07Timing är inte samma som flyt, jag menar rytm i löpningen och en känsla för när foten tar i marken ljudlöst och kontrollerat. Sen måste man ha ett flyt. Men jag vill påstå att det är en skillnad.
Timing är inte samma som flyt, jag menar rytm i löpningen och en känsla för när foten tar i marken ljudlöst och kontrollerat. Sen måste man ha ett flyt. Men jag vill påstå att det är en skillnad.
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 16:00Då föredrar jag flyt.
Man springer så ljudlöst som möjligt och låter kroppen bestämma. (t+)Timing låter väl jobbigt.
Springa och tänka på när, var, hur man sätter ned fötterna.
Kontrollerat. Isch.
Helt ljudlöst. Det klarade jag nog aldrig.Däremot hörd
Då föredrar jag flyt.
Man springer så ljudlöst som möjligt och låter kroppen bestämma. (t+)
Timing låter väl jobbigt.
Springa och tänka på när, var, hur man sätter ned fötterna.
Kontrollerat. Isch.
Helt ljudlöst. Det klarade jag nog aldrig.
Däremot hörd
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 16:52njaaa, helt ljudlöst blir kanske svårt. Att springa rytmiskt ska inte vara jobbigt, snarare tvärt om.
njaaa, helt ljudlöst blir kanske svårt. Att springa rytmiskt ska inte vara jobbigt, snarare tvärt om.
Quote from Jonny Persson on 16 May 2010, 16:53Timing är precis motsatsen K-G. Det kommer när du inte behöver tänka. Det bara sitter där.
Timing är precis motsatsen K-G. Det kommer när du inte behöver tänka. Det bara sitter där.
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 17:38Mackan.
Jag har ju bara 2 hjärnceller sägs det, så jag vet inte ens hur man bär sig åt för att tänka. (#)Däremot har jag musiköra.
Var på 80-talet anlitad av de flesta musikbolagen.
Så rytmen har jag fått i blodet
+ mycket annat trams. 😉
Mackan.
Jag har ju bara 2 hjärnceller sägs det, så jag vet inte ens hur man bär sig åt för att tänka. (#)
Däremot har jag musiköra.
Var på 80-talet anlitad av de flesta musikbolagen.
Så rytmen har jag fått i blodet
+ mycket annat trams. 😉
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 17:41"Timing är precis motsatsen K-G. Det kommer när du inte behöver tänka."
Kanske därför inga löptekniknissar är med i den här tråden... 🙂
"Timing är precis motsatsen K-G. Det kommer när du inte behöver tänka."
Kanske därför inga löptekniknissar är med i den här tråden... 🙂
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 18:19Timing går ju inte att läsa sig till, det är svårt att förklara rytm... Men pose går tydligen att läsa sig till. Eller ta en kurs.
Man kanske ska börja med kurser i "Rhytm Running" springa till afrikansk musik. sen hyr man in någon avdankad Kenyan som får
Timing går ju inte att läsa sig till, det är svårt att förklara rytm... Men pose går tydligen att läsa sig till. Eller ta en kurs.
Man kanske ska börja med kurser i "Rhytm Running" springa till afrikansk musik. sen hyr man in någon avdankad Kenyan som får
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 18:41Bjarne.
Eller gå tillbaks till 80-talets okunniga inställning:Ville man bli bra på något så gjorde man det.
Som t. ex. att springa.Det är inte fel med teorier, men för många luras till att testa allt för mycket.
Vet inte hur ofta jag läser att skilln
Bjarne.
Eller gå tillbaks till 80-talets okunniga inställning:
Ville man bli bra på något så gjorde man det.
Som t. ex. att springa.
Det är inte fel med teorier, men för många luras till att testa allt för mycket.
Vet inte hur ofta jag läser att skilln
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 19:07Allt var bättre förr. 😉
Utom världsrekorden. (V)
Allt var bättre förr. 😉
Utom världsrekorden. (V)
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 19:33Nä fy! På 80 talet åt man socker och sprang i för stabila skor, det fanns ingen kunskap om teknik heller så man var tvungen att träna skit hårt för att bli bra.
Nu äter man kesella med nötter och har skor med tår. Träna behöver man inte för det finns så
Nä fy! På 80 talet åt man socker och sprang i för stabila skor, det fanns ingen kunskap om teknik heller så man var tvungen att träna skit hårt för att bli bra.
Nu äter man kesella med nötter och har skor med tår. Träna behöver man inte för det finns så