Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 21:19Då jag började träna på rundtramp märkte jag att det var betydligt lättare att träna in ett fint drag om jag höll en lägre kadens med ett lite högre motstånd, varefter det sätter sig i benen kunde jag öka kadensen med bibehållen teknik, men det är svårt (
Då jag började träna på rundtramp märkte jag att det var betydligt lättare att träna in ett fint drag om jag höll en lägre kadens med ett lite högre motstånd, varefter det sätter sig i benen kunde jag öka kadensen med bibehållen teknik, men det är svårt (
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 21:26Jag funderade just på det Mikael.
Tänkte själv på att med tunga växlar leta vad som känns bäst och därefter öka kadensen. Hittar man en rörelse som känns bra så kör man på det. Muskelminnet behöver ca 1200 repetitioner när man hittat rätt och med cykel är
Jag funderade just på det Mikael.
Tänkte själv på att med tunga växlar leta vad som känns bäst och därefter öka kadensen. Hittar man en rörelse som känns bra så kör man på det. Muskelminnet behöver ca 1200 repetitioner när man hittat rätt och med cykel är
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 21:27Nja, det finns inget som kommer med automatik, mer än restskatten.
Nja, det finns inget som kommer med automatik, mer än restskatten.
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 21:34Jag har fått tipset att tänka ett ägg eller en ellips mer än en cirkel. Det är mer i linje med "skrapa sulan" som tidigare nämnts. Upp och ner går av sig självt
Jag har fått tipset att tänka ett ägg eller en ellips mer än en cirkel. Det är mer i linje med "skrapa sulan" som tidigare nämnts. Upp och ner går av sig självt
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 21:47Träna med ett ben i taget.
koppla ur ena foten och trampa runt med den andra. Försöka att få det att fungera jämnt.kör 1km byt sedan fot/ben. osv
Träna med ett ben i taget.
koppla ur ena foten och trampa runt med den andra. Försöka att få det att fungera jämnt.
kör 1km byt sedan fot/ben. osv
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 21:48Fast då vrider du kroppen och sitter inte perfekt.
Fast då vrider du kroppen och sitter inte perfekt.
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 21:51Det får bli nästa sak att träna på . Rätt sittställning och rörelsemönster 😉
Såg en kille som cyklade "lilla jotunheimen" han hade bara ett ben, tog sig över Sognefjäll. -Starkt jobbat !
Det får bli nästa sak att träna på . Rätt sittställning och rörelsemönster 😉
Såg en kille som cyklade "lilla jotunheimen" han hade bara ett ben, tog sig över Sognefjäll. -Starkt jobbat !
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 22:06Det ska nog bra bra att blockera höftrotationen och köra med ett ben i taget nu när jag vet om risken.
Satt o kalkylerade. Om jag i slalom kantar för mycket och kanske tappar 2/100 delar i varje sväng, på 50 käppar så tappar jag 1 sekund. 1:a eller 5:a
Det ska nog bra bra att blockera höftrotationen och köra med ett ben i taget nu när jag vet om risken.
Satt o kalkylerade. Om jag i slalom kantar för mycket och kanske tappar 2/100 delar i varje sväng, på 50 käppar så tappar jag 1 sekund. 1:a eller 5:a
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 23:48Jag tyckte faktiskt att mitt rundtramp blev bättre av att cykla på rullar, man är så illa tvungen att hållan en jämnare kraft hela varvet för att det inte ska bli ryckigt och vingligt.
Jag tyckte faktiskt att mitt rundtramp blev bättre av att cykla på rullar, man är så illa tvungen att hållan en jämnare kraft hela varvet för att det inte ska bli ryckigt och vingligt.
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 08:19När behöver man inte använda rundtramp?
När behöver man inte använda rundtramp?