Quote from Guest on 2 July 2008, 09:47Jag skriver det här inlägget här under löpning, för jag upplever att det är här jag kan få intressantast svar.
Jag har gått upp och ned en del pga mediciner. Detta har gjort att jag hänger en del på en viktminskningssida. När jag äter hög dos av min medi
Jag skriver det här inlägget här under löpning, för jag upplever att det är här jag kan få intressantast svar.
Jag har gått upp och ned en del pga mediciner. Detta har gjort att jag hänger en del på en viktminskningssida. När jag äter hög dos av min medi
Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 09:57Disciplin!!!!
Disciplin!!!!
Quote from Catharina Brattlin on 2 July 2008, 10:01...och karaktär. Man kan äta allt men inte alltid och hur mycket som helst. Sammanfattar ungefär hur jag ser på saken.
Alla kan bli överviktiga om de äter mer än de förbrukar, även vi "träningsmänniskor".
...och karaktär. Man kan äta allt men inte alltid och hur mycket som helst. Sammanfattar ungefär hur jag ser på saken.
Alla kan bli överviktiga om de äter mer än de förbrukar, även vi "träningsmänniskor".
Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 10:02Så här tänker jag:
Träning gör att jag mår bättre och tycker bättre om min kropp.
När jag tycker om min kropp vill jag mata den med energi som det är någon mening med.
Lever jag så här de flesta av veckans dagar behöver jag inte ha dåligt samvete om jag ä
Så här tänker jag:
Träning gör att jag mår bättre och tycker bättre om min kropp.
När jag tycker om min kropp vill jag mata den med energi som det är någon mening med.
Lever jag så här de flesta av veckans dagar behöver jag inte ha dåligt samvete om jag ä
Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 10:02Själv har jag sett mött här syndarna som de största:
1. Träna mer och ät mer. Dvs man hamnar på status quo eller ökar, när man tröttnar på träningsmängden. T.ex. "gainer, banan(er) och extra stort mål mat" för att man råkade flytta på lite skrot 60 min.
Själv har jag sett mött här syndarna som de största:
1. Träna mer och ät mer. Dvs man hamnar på status quo eller ökar, när man tröttnar på träningsmängden. T.ex. "gainer, banan(er) och extra stort mål mat" för att man råkade flytta på lite skrot 60 min.
Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 10:09Finns inga feta cyklister! De hinner inte äta om de sköter sin träning.
Finns inga feta cyklister! De hinner inte äta om de sköter sin träning.
Quote from Catharina Brattlin on 2 July 2008, 10:18Jag är av den åsikten att ingenting är onyttigt i egentlig mening. Det handlar mer om NÄR man stoppar det i munnen och HUR MYCKET.
Fullkornspasta kan nog alla hålla med om att det anses nyttigt. Frukt också...Men, äter jag för mycket av det så BLIR det
Jag är av den åsikten att ingenting är onyttigt i egentlig mening. Det handlar mer om NÄR man stoppar det i munnen och HUR MYCKET.
Fullkornspasta kan nog alla hålla med om att det anses nyttigt. Frukt också...Men, äter jag för mycket av det så BLIR det
Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 10:21Anledningen till att det finns så många metoder på viktminskningssidorna är nog för att är man överviktig så vill man ha snabba lösningar. Man vill inte höra att man måste äta bra och röra på sig. Anledningen till att man är överviktig är ju ofta just det
Anledningen till att det finns så många metoder på viktminskningssidorna är nog för att är man överviktig så vill man ha snabba lösningar. Man vill inte höra att man måste äta bra och röra på sig. Anledningen till att man är överviktig är ju ofta just det
Quote from Francesco Maria Di Campli on 2 July 2008, 10:26Eric - sant - det är många som pratar om att andra de känner inte behöver tänka alls på vad de äter. Men dessa människor som inte tänker på vad de äter, de äter ju ändå rätt bra! *funderar*
Eric - sant - det är många som pratar om att andra de känner inte behöver tänka alls på vad de äter. Men dessa människor som inte tänker på vad de äter, de äter ju ändå rätt bra! *funderar*
Quote from Francesco Maria Di Campli on 2 July 2008, 10:27Sylvia - håller med dig. Allt kan bli onyttigt. Läste tex för ett tag sen om att vatten kan vara farligt i för stor mängd. Det säger väl rätt mkt...
Sylvia - håller med dig. Allt kan bli onyttigt. Läste tex för ett tag sen om att vatten kan vara farligt i för stor mängd. Det säger väl rätt mkt...