Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 11:01Den lilla erfarenhet jag har av viktklubbar på internet säger att folk där förväntar sig att bara man går med i klubben ska kilona börja rasa. Bekvämlighet och lathet helt enkelt. och viljan att göra en radikal livsförändring är utbytt mot att snabbt gå n
Den lilla erfarenhet jag har av viktklubbar på internet säger att folk där förväntar sig att bara man går med i klubben ska kilona börja rasa. Bekvämlighet och lathet helt enkelt. och viljan att göra en radikal livsförändring är utbytt mot att snabbt gå n
Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 11:04Det kanske förklarar att jag känner väldigt lite av morfin vid operationer o dylikt. Ok att jag slocknar om de sprutar in tillräckligt (kräver enligt läkarna ovanligt mycket) men jag har aldrig förstått mig på varför narkomaner skulle vilja ta det.
Men j
Det kanske förklarar att jag känner väldigt lite av morfin vid operationer o dylikt. Ok att jag slocknar om de sprutar in tillräckligt (kräver enligt läkarna ovanligt mycket) men jag har aldrig förstått mig på varför narkomaner skulle vilja ta det.
Men j
Quote from Camilla Höög on 2 July 2008, 11:09"Minsta motståndets lag"
Folk är lata och stressade: De måste ju hinna följa den där TV-serien, stå still eller sitta och titta på sina barn när de tränar och tävlar, hinna laga och äta mat...
Folk har alltid ursäkter: Jag rör på mig på jobbet så jag beh
"Minsta motståndets lag"
Folk är lata och stressade: De måste ju hinna följa den där TV-serien, stå still eller sitta och titta på sina barn när de tränar och tävlar, hinna laga och äta mat...
Folk har alltid ursäkter: Jag rör på mig på jobbet så jag beh
Quote from Catharina Brattlin on 2 July 2008, 11:11Det är ju det som gör folk till narkomaner, Krister. De blir toleranta mot knarket och kräver mer och mer för att uppnå önskvärd effekt. Likaså är det för morfin, som används till att tillverka heroin. Patienter som har stått på morfin med smärtstillande
Det är ju det som gör folk till narkomaner, Krister. De blir toleranta mot knarket och kräver mer och mer för att uppnå önskvärd effekt. Likaså är det för morfin, som används till att tillverka heroin. Patienter som har stått på morfin med smärtstillande
Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 11:15Jag har hypotyreos och käkar Levaxin och Liothyronin, har inte gått ned ett gram i vikt trots att jag började marathonträna. Min naprapat påstår att samtliga hans klienter som också käkar Levaxin har samma problem.
Skillnaden mellan mig och de som hänger
Jag har hypotyreos och käkar Levaxin och Liothyronin, har inte gått ned ett gram i vikt trots att jag började marathonträna. Min naprapat påstår att samtliga hans klienter som också käkar Levaxin har samma problem.
Skillnaden mellan mig och de som hänger
Quote from Catharina Brattlin on 2 July 2008, 11:26Fast, biverkningar av medikamenter eller sjukdom kan man nog inte jämställa med viktproblem orsakade av för mycket/fel mat och/eller för lite träning. Det finns många sjukdomar, oftast hormonellt betingade, och även psykofarmaka som ger överviktsproblem..
Fast, biverkningar av medikamenter eller sjukdom kan man nog inte jämställa med viktproblem orsakade av för mycket/fel mat och/eller för lite träning. Det finns många sjukdomar, oftast hormonellt betingade, och även psykofarmaka som ger överviktsproblem..
Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 11:33Kan det vara så att kroppen i vissa fall trivs med sin vikt. Inte i fall av extrem övervikt men min kropp t.ex. verkar må rätt så bra av att ligga på ca 64 kg. När jag är där händer det inte så mycket uppåt eller neråt oavsett träningsmängd och jag måste
Kan det vara så att kroppen i vissa fall trivs med sin vikt. Inte i fall av extrem övervikt men min kropp t.ex. verkar må rätt så bra av att ligga på ca 64 kg. När jag är där händer det inte så mycket uppåt eller neråt oavsett träningsmängd och jag måste
Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 11:55Jenny: jag är precis likadan. Håller mig hela tiden inom +- 2 kg. Det är bara proportionerna fett/muskler som ändras beroende på hur vältränad jag är. Klädstorleken är hela tiden densamma.
Men det kan ju också finnas någon omedveten styrning. Att jag ome
Jenny: jag är precis likadan. Håller mig hela tiden inom +- 2 kg. Det är bara proportionerna fett/muskler som ändras beroende på hur vältränad jag är. Klädstorleken är hela tiden densamma.
Men det kan ju också finnas någon omedveten styrning. Att jag ome
Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 12:40Det är nog en väldigt mänsklig egenskap att se sina framgångar som ett bevis på sin fantastiska karaktär eller sin intelligens, men att se motgångar som ett resultat av yttre faktorer man inte kan påverka.
Det är inte lika skojigt för egot att se framgång
Det är nog en väldigt mänsklig egenskap att se sina framgångar som ett bevis på sin fantastiska karaktär eller sin intelligens, men att se motgångar som ett resultat av yttre faktorer man inte kan påverka.
Det är inte lika skojigt för egot att se framgång
Quote from Funbeat user on 2 July 2008, 12:54Sen ær det vanligt att høra att folk "borde børja træna" før att de vill gå ner i vikt, "men de komemr bara inte igång med træningen". De har det liksom en ursækt før att de ær fet.. men bara de børjar træna så ska allt reda upp sig. Att de inte orkar træ
Sen ær det vanligt att høra att folk "borde børja træna" før att de vill gå ner i vikt, "men de komemr bara inte igång med træningen". De har det liksom en ursækt før att de ær fet.. men bara de børjar træna så ska allt reda upp sig. Att de inte orkar træ