Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Min erfarenhet från 910 är att man missar nån längd per pass (där "pass" är ~2km). Samma sak hände på mitt enda pass så här långt med 920 också. Var noga med att skjuta ifrån ordenligt är väl det enda jag kan säga.

Sen är jag inte riktigt med på vad du

Min första klocka ,så ursäkta mig om jag är helt fel ute . Jag tänkte om den hade med just gpsen som hjälp att räkna längderna ?

DCrainmaker rekommenderade kraftfulla/tydliga vändningar för att inte en längd skulle missas, om detta ändå sker skall ändå passet kunna räddas på denna site, http://www.swimmingwatchtools.com/

Mitt problem med 910:an var att den ibland registrerade en extra längd när jag maxade en 25:a Har nog nästan aldrig haft problem med att den missat en vändning dock. Men jag har nog ganska bra ifrånskjut.

920:an har dock räknat perfekt den passen som jag

Äntligen!
Dock strular min blåtand lite. Jag måste synka och koda varje gång jag aktiverar den. Så var det inte med min vivofit. Någon som har något bra tips?

Kört 2 pass till nu i simhallen å nu när jag vet lite mer hur klockan funkar ,samt försöker kicka till hårdare vid vändningar . Så räknar klockan mycket bättre

Min tappar synk till pulsbandet också nu så det blir nog en tripp till Billdal imorgon.
Sjukt irriterande även om jag förstår att det kan finnas barnsjukdomar.. :@

"Jag tänkte om den hade med just gpsen som hjälp att räkna längderna ?"

GPS har inte mottagning inomhus. Den används i ute i öppet vatten men inte för att räkna bassänglängder.

Garmin 920 är inte kompatibel med alla telefoner än enligt Garmin.
Här är en lista på de telefoner som funkar:
•HTC One
•Samsung Galaxy Note 2
•Samsung Galaxy Note 3
•Samsung Galaxy S3
•Samsung Galaxy S4
Apple:
•iPhone 4S
•iPhone 5
•iPhone 5C
•iPhone 5S

Upptäckte just att jag inte kan para ihop den med min iPhone 6. Vansinnigt irriterande faktiskt. Men jag förutsätter att Garmin fixar det i närtid. Allt annat skulle ju kännas totalt barockt.