Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFormtoppning inför Lidingö
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon som har ett förslag på hur man ska lägga upp sista 12 dagarna innan Lidingöloppet?

Fart-backe-lugn distans-mat?

hur tränar ni sista veckan?

för mig funkar det med långpass(27-30km) i så snabbt tempo som möjligt helgen före loppet, på lördag eller söndag alltså.
Styrketräning ben på måndag och så mjukispass på tisdag (max 8km) där jag bara lallar runt och skakar loss.
Sen vila och laddning så

Såhär ser min uppladdning ut (inkl. de senaste dagarna)... 🙂

fre DM 10.000m (7a på 35:16, pers)
lör Vila
sön Måleråsloppet 8km (2a på 27:56, 3:29/km)
mån Klubbtävling 3000m (9:34, pers)
tis Distans 9,7km 4:45/km
----------------------------------------

Skönt att se att du har en vilodag 14 dagar innan LL...är du säker på att det inte är en formtappning du beskriver 😀
Du kommer svära över backarna TN.

Jag tippar 2.15.02! 😉

Haha, det "råkade" bli en vilodag den 22a augusti också ;), annars är det i princip träning varje dag som gäller för mig. Studerar på distans och kan således lägga upp dagarna hur jag vill, dvs aldrig någon tidsbrist eller sådana skäl att inte springa. Nä

Markus. Jag tror du hamnar närmare 2 timmar än 2,15 för så jobbiga är inte backarna.(H)

Jo, normalt borde jag väl det, men jag är dålig (öhh, relativt i alla fall) på långa sträckor (över halvmarathon) och backar. T.ex. är ju inte de 3:13 (4:35/km) jag hade nu i Sthlm Marathon lika bra som de 1:17 (3:41/km) jag hade i Gtbg-varvet. Så jag tro

Om det är nån som är intresserad av vad mer normala LL-löpare syslar med så här på slutet, så kan jag berätta att jag tänker spela golf fredag och söndag till helgen, samt springa ca 15 km på lördag (kanske 5 km på söndag också). Sedan blir det vila i vec

Såhär ser min preliminära plan ut:
Ikväll onsdag: backintervaller på ca 300m
torsdag: vila
fredag: snabbdistans eller långintervaller i terräng
lördag: vila
söndag: halvlångt distanspass i terräng, kanske 15 km
måndag: vila
tisdag: VO2max-tusingar i terrä