Quote from Guest on 17 September 2008, 08:37Är det någon som har ett förslag på hur man ska lägga upp sista 12 dagarna innan Lidingöloppet?
Fart-backe-lugn distans-mat?
Är det någon som har ett förslag på hur man ska lägga upp sista 12 dagarna innan Lidingöloppet?
Fart-backe-lugn distans-mat?
Quote from j sollerman on 17 September 2008, 08:47hur tränar ni sista veckan?
hur tränar ni sista veckan?
Quote from Funbeat user on 17 September 2008, 08:59för mig funkar det med långpass(27-30km) i så snabbt tempo som möjligt helgen före loppet, på lördag eller söndag alltså.
Styrketräning ben på måndag och så mjukispass på tisdag (max 8km) där jag bara lallar runt och skakar loss.
Sen vila och laddning så
för mig funkar det med långpass(27-30km) i så snabbt tempo som möjligt helgen före loppet, på lördag eller söndag alltså.
Styrketräning ben på måndag och så mjukispass på tisdag (max 8km) där jag bara lallar runt och skakar loss.
Sen vila och laddning så
Quote from Funbeat user on 17 September 2008, 09:37Såhär ser min uppladdning ut (inkl. de senaste dagarna)... 🙂
fre DM 10.000m (7a på 35:16, pers)
lör Vila
sön Måleråsloppet 8km (2a på 27:56, 3:29/km)
mån Klubbtävling 3000m (9:34, pers)
tis Distans 9,7km 4:45/km
----------------------------------------
Såhär ser min uppladdning ut (inkl. de senaste dagarna)... 🙂
fre DM 10.000m (7a på 35:16, pers)
lör Vila
sön Måleråsloppet 8km (2a på 27:56, 3:29/km)
mån Klubbtävling 3000m (9:34, pers)
tis Distans 9,7km 4:45/km
----------------------------------------
Quote from Funbeat user on 17 September 2008, 09:40Skönt att se att du har en vilodag 14 dagar innan LL...är du säker på att det inte är en formtappning du beskriver 😀
Du kommer svära över backarna TN.Jag tippar 2.15.02! 😉
Skönt att se att du har en vilodag 14 dagar innan LL...är du säker på att det inte är en formtappning du beskriver 😀
Du kommer svära över backarna TN.
Jag tippar 2.15.02! 😉
Quote from Funbeat user on 17 September 2008, 09:52Haha, det "råkade" bli en vilodag den 22a augusti också ;), annars är det i princip träning varje dag som gäller för mig. Studerar på distans och kan således lägga upp dagarna hur jag vill, dvs aldrig någon tidsbrist eller sådana skäl att inte springa. Nä
Haha, det "råkade" bli en vilodag den 22a augusti också ;), annars är det i princip träning varje dag som gäller för mig. Studerar på distans och kan således lägga upp dagarna hur jag vill, dvs aldrig någon tidsbrist eller sådana skäl att inte springa. Nä
Quote from Funbeat user on 17 September 2008, 10:17Markus. Jag tror du hamnar närmare 2 timmar än 2,15 för så jobbiga är inte backarna.(H)
Markus. Jag tror du hamnar närmare 2 timmar än 2,15 för så jobbiga är inte backarna.(H)
Quote from Funbeat user on 17 September 2008, 10:27Jo, normalt borde jag väl det, men jag är dålig (öhh, relativt i alla fall) på långa sträckor (över halvmarathon) och backar. T.ex. är ju inte de 3:13 (4:35/km) jag hade nu i Sthlm Marathon lika bra som de 1:17 (3:41/km) jag hade i Gtbg-varvet. Så jag tro
Jo, normalt borde jag väl det, men jag är dålig (öhh, relativt i alla fall) på långa sträckor (över halvmarathon) och backar. T.ex. är ju inte de 3:13 (4:35/km) jag hade nu i Sthlm Marathon lika bra som de 1:17 (3:41/km) jag hade i Gtbg-varvet. Så jag tro
Quote from Funbeat user on 17 September 2008, 19:43Om det är nån som är intresserad av vad mer normala LL-löpare syslar med så här på slutet, så kan jag berätta att jag tänker spela golf fredag och söndag till helgen, samt springa ca 15 km på lördag (kanske 5 km på söndag också). Sedan blir det vila i vec
Om det är nån som är intresserad av vad mer normala LL-löpare syslar med så här på slutet, så kan jag berätta att jag tänker spela golf fredag och söndag till helgen, samt springa ca 15 km på lördag (kanske 5 km på söndag också). Sedan blir det vila i vec
Quote from Funbeat user on 17 September 2008, 20:32Såhär ser min preliminära plan ut:
Ikväll onsdag: backintervaller på ca 300m
torsdag: vila
fredag: snabbdistans eller långintervaller i terräng
lördag: vila
söndag: halvlångt distanspass i terräng, kanske 15 km
måndag: vila
tisdag: VO2max-tusingar i terrä
Såhär ser min preliminära plan ut:
Ikväll onsdag: backintervaller på ca 300m
torsdag: vila
fredag: snabbdistans eller långintervaller i terräng
lördag: vila