Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFormtoppning inför Lidingö
You need to log in to create posts and topics.

Markus, av nån anledning tror jag inte att jag behöver lära Leif ironi... 😉

Vi kan väl annars lämna den delen av det hela, jag ville bara förmedla att det finns fler än ett sätt att ladda inför LL. Jag gör ungefär som inför VL och VR, och inte har jag h

Som många säger beror det ju på hur man brukar träna. För mig (ca 10mil/vecka, tränar man mindre kan man köra lugnare på tisdagen, då slipper man morgonjoggen på onsdagen också)

Jag kommer att:
*Miltävling lördag (progressiv löpning)
*Terrängdistans sönd

Jag har faktiskt tänkt mig ett liknande koncept som Pontus

Såhär ser min uppladdning ut:
I eftermiddag fredag: backintervaller på 10x270m
lördag: vila
söndag: halvlångt distanspass i terräng i tävlingsfart (5min/km), 10-15 km
måndag: vila
tisdag: VO2max-

Som klädval blir det för min del korta tights, ev kompletterat med ormsalva eller likn. på benen om det är kyligt. Samt funktionströja och tejpade bröstvårtor. Keps om det regnar eller är väldigt soligt.
Sitter nu med lätt halsont, men hoppas kunna klämma

Varför tejpade bröstvårtor?

För att han är blyg i duschen efter loppet.

...eller för att inte börja blöda. Gör fruktansvärt ont om det blir skav där.

En svettig tröja tillsammans med en "tung" nummerlapp på bröstet, gör att tröjan rör sig mer under ett lopp och kan ge otrevliga skav, som inte märks under träning.

Jag har också kört formtappning istället för toppning. Men det är nog många som varit sjuka.

jag kör en ofrivillig tömning av kroppen nu....

En bekant till mig som arbetar i det militära berättade att "beväringarna" (som har uttryckte det) ofta får förkylning/influensa en månad efter att de rycker in. Det samma lär väl stämma på barn. Om detta är sant kan man fundera på om det är så klokt att