Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFotpodd el gps?
You need to log in to create posts and topics.

Hejsan,
Jag har tänkt köpa en löparklocka mest för att kunna se hur snabbt jag springer för att få ett jämnare löptempo och för att hålla farten uppe men över för intervallträning. Det är lite hopplöst utan tycker jag. Men vilket ska man satsa på? Fotpodd

Jag älskar min Garmin Forerunner 305 (höll på att skriva "frihet i en liten klocka" men det blir för tramsigt så det gör jag inte) 🙂

Dels kan jag ge mig av på vilken runda jag vill, jag behöver inte hitta och inte veta vart jag varit för det vet klocka

En GPS är bäst om man i efterhand vill se var och hur fort man sprungit medan fotpoden är bättre i realtid. GPS brukar oftast lagga en del...

Christer, jo det är så jag använder min klocka. Jag slår på den, springer och sen kollar jag i efterhand hur det gick 🙂

Vill man ha en mer omedelbar feedback kanske man inte ska ha en gps 🙂

Jag svarade inte på ditt inlägg utan på det ursprungliga - vi skrev bara samtidigt!

Ah, hoppsan. Fast du har ju inte mindre rätt för det iofs 🙂

En GPS kan du kan använda till flera olika sporter.

Varför inte både och, en GPS-klocka med fotpod till?
Är mycket nöjd med Garmin. Har ingen erfarenhet av annat märke.

Det verkar som om de flesta har Garmins GPS. Ingen som provat Polar?
Jag har redan en GPS som jag använder när jag cyklar. Den är lite större och med karta så jag kan använda den till geocaching och även lägga in en bilkarta och ha den i bilen. Därför är

Har Polar 800 med foot pod och är grisnöjd! Det är otroligt att det funkar, men den lilla saken på foten fångar allt och mäter aldrig mer än 1% fel vid kontrollmätta distanser. (Detsamma gällde 200an jag hade förut)

Fördelen med polar är väl att den är a