Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFotpodd el gps?
You need to log in to create posts and topics.

Jag klarar mig med en gratis turistkarta.

😀

David,

på vilket sätt hjälper dig den där gratis turistkartan att hålla jämn fart när du springer?
Markerar du varje cm på kartan på din tänkta rutt och kollar sedan antal sekunder mellan ställena, eller? Verkar svårt när man springer... 😉

/B.

Jag har flera cyklar att välja bland.

Möjligt David,

men det här är löpgruppen och grundfrågan gällde hjälpmedel för att hålla jämn (och känd) fart vid löpning.. 😉

De som springer längs vägarna kan räkna ut vilken hastighet de håller genom att räkna mittlinjer eller lyktstoplar. De är placerade på lika avstånd sinsemellan.

Sten Andersson använde den metoden på tempolopp med cykel.

Möjligt David, men Erika frågade vilket som var bäst, GPS eller foot pod för att hålla jämn fart när hon sprang. Det står vad jag kan se inte något om att hon bara springer längs vägar med lyktstolpar eller vägmarkeringar, så risken finns att hon ibland s

Hägg och NoraAnna klarade sig bra utan vare GPS eller pod.
Dags att lära sig att springa på känsla?

Christer är du helt säker på din sak om att GPSn används för hastighet när man har både den och footpoden till Polar RS800CX?

Mina erfaranheter och minnen från manualen säger tvärt om?

Är målet att hålla koll på tempot i och under loppet så rekommendera

En enklare variant om man bara är ute efter hastighet är Nike Plus. Går att koppla till en iPod (om man är laggd åt de hållet), men finns även en enkel klocka. Jag hade en sådan förut men köpte en Polar RS300 med tillhörande fotpod, då jag villa ha koll p