Quote from Funbeat user on 22 January 2009, 23:12HEJ min fråga är:
Vad är bäst att äta direkt efter ett styrke pass
respektive spinning pass?
HEJ min fråga är:
Vad är bäst att äta direkt efter ett styrke pass
respektive spinning pass?
Quote from Funbeat user on 22 January 2009, 23:19MIN FRÅGA ÄR:
Vätska tas ju upp ganska så långsamt i kroppen vad jag har hört. Typ 45 minuter efter det man druckit å fått ner det i magsäcken. Hur kommer det sig då att man efter att ha druckit en massa liter under ett marathonlopp ja vid varje vätskekon
MIN FRÅGA ÄR:
Vätska tas ju upp ganska så långsamt i kroppen vad jag har hört. Typ 45 minuter efter det man druckit å fått ner det i magsäcken. Hur kommer det sig då att man efter att ha druckit en massa liter under ett marathonlopp ja vid varje vätskekon
Quote from Funbeat user on 22 January 2009, 23:26Fråga (till valfri elitidrottare): Vilka egenskaper ska man ha, fysiskt och psykiskt, för att kunna bli bäst?
Fråga (till valfri elitidrottare): Vilka egenskaper ska man ha, fysiskt och psykiskt, för att kunna bli bäst?
Quote from Funbeat user on 22 January 2009, 23:28Förmåga att träna!!!!!!!!!
Förmåga att träna!!!!!!!!!
Quote from Funbeat user on 23 January 2009, 19:19Micke: Slalomåkare i ett längdskidspår? 😀
Micke: Slalomåkare i ett längdskidspår? 😀
Quote from Funbeat user on 23 January 2009, 21:33AT: akta dig så du inte får äta upp det där om några år (H) Längskidåkningen flörtar ju öppet idag med sprintlopp, 1:a och 2:a åk, branta utförslöpor och skridskoteknik.
AT: akta dig så du inte får äta upp det där om några år (H) Längskidåkningen flörtar ju öppet idag med sprintlopp, 1:a och 2:a åk, branta utförslöpor och skridskoteknik.
Quote from Funbeat user on 23 January 2009, 21:42MIN FRÅGA ÄR:
Har slalomåkare något att lära ut till vanliga skidåkare ref branta stigningar??//Kjell.
MIN FRÅGA ÄR:
Har slalomåkare något att lära ut till vanliga skidåkare ref branta stigningar??//Kjell.
Quote from Funbeat user on 23 January 2009, 21:56Kjell: Oojaa, se till att ha ordentlig fart före stigningen 😀
Kjell: Oojaa, se till att ha ordentlig fart före stigningen 😀
Quote from Funbeat user on 23 January 2009, 22:26Anja Persson
Hur hon såg på möjligheterna inför VM i Åre? Där resultaten inte motsvarade sessongen förre.
Anja Persson
Hur hon såg på möjligheterna inför VM i Åre? Där resultaten inte motsvarade sessongen förre.
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 17:22Varför rekommenderar så många träningssajter och -böcker Karvonens formel för bestämning av pulszoner för träning, när det inte tycks finnas något publicerat vetenskapligt framforskat belägg för att vilopuls har någon signifikant relevans för att användas
Varför rekommenderar så många träningssajter och -böcker Karvonens formel för bestämning av pulszoner för träning, när det inte tycks finnas något publicerat vetenskapligt framforskat belägg för att vilopuls har någon signifikant relevans för att användas