Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 22:23Både jag och artikelförfattaren du länkar till verkar vara överens om att högre kadens är att föredra. Hur olika tunga skor påverkar det hela tas inte upp i artikeln, men där hävdar du att tunga skor skulle leda till ökad kadens medan jag menar att det är
Både jag och artikelförfattaren du länkar till verkar vara överens om att högre kadens är att föredra. Hur olika tunga skor påverkar det hela tas inte upp i artikeln, men där hävdar du att tunga skor skulle leda till ökad kadens medan jag menar att det är
Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 23:05Ja, jag köper dina argument Markus. Jag har själv över åren tränat för högre kadens och tycker att min löpning tjänat på det. Jag har egentligen inte haft mycket fokus på skornas vikt mer än att jag undviker uppenbart tunga löparskor.
Ja, jag köper dina argument Markus. Jag har själv över åren tränat för högre kadens och tycker att min löpning tjänat på det. Jag har egentligen inte haft mycket fokus på skornas vikt mer än att jag undviker uppenbart tunga löparskor.
Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 23:46Dan, en teknik som jag tycker fungerar bra för att lära sig hög kadens är att springa på stället, dvs utan att röra sig framåt. Långsammare än så kan man ju inte springa.
Räkna 1-2-3, i samma tempo som ett-tusen, två-tusen, osv, dvs ta tre steg per sekun
Dan, en teknik som jag tycker fungerar bra för att lära sig hög kadens är att springa på stället, dvs utan att röra sig framåt. Långsammare än så kan man ju inte springa.
Räkna 1-2-3, i samma tempo som ett-tusen, två-tusen, osv, dvs ta tre steg per sekun
Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 23:46Jag vet inte om jag fått det om bakfoten nu (H) men om jag skulle springa med 10kg extra på varje sko så skulle jag ta små nätta steg i början, kanske hålla en kadens på 85/min. Om sedan styrkan kommer så kan jag öka steglängden men ha kvar samma kadens o
Jag vet inte om jag fått det om bakfoten nu (H) men om jag skulle springa med 10kg extra på varje sko så skulle jag ta små nätta steg i början, kanske hålla en kadens på 85/min. Om sedan styrkan kommer så kan jag öka steglängden men ha kvar samma kadens o
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 00:26ok, nu blev det lite fel vinkling på de svar jag fick. Alltså det här med vikten på skorna är ju inte speciellt viktigt för mig nu i början av min karriär som pose löpare.
Att hitta rätt kadens är inga problem för mig eftersom jag springer i takt till mu
ok, nu blev det lite fel vinkling på de svar jag fick. Alltså det här med vikten på skorna är ju inte speciellt viktigt för mig nu i början av min karriär som pose löpare.
Att hitta rätt kadens är inga problem för mig eftersom jag springer i takt till mu
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 07:38Running Cloud: Nu är 10kg så mycket så jag tror inte det går att springa alls då, möjligen med väldigt små steg. Jag skulle i alla fall lätt slå dig och din "löpning med korta snabba steg" genom att istället ta så långa och långsamma KLIV som möjligt, dvs
Running Cloud: Nu är 10kg så mycket så jag tror inte det går att springa alls då, möjligen med väldigt små steg. Jag skulle i alla fall lätt slå dig och din "löpning med korta snabba steg" genom att istället ta så långa och långsamma KLIV som möjligt, dvs
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 09:43Dan, det är lite svårt att veta vad orsakerna är till dina problem utan att ha sett dig springa. Om du tycker att det känns jobbigt för vaderna redan när du springer på stället tyder det på att dina vader behöver tränas upp successivt, eller på att du spä
Dan, det är lite svårt att veta vad orsakerna är till dina problem utan att ha sett dig springa. Om du tycker att det känns jobbigt för vaderna redan när du springer på stället tyder det på att dina vader behöver tränas upp successivt, eller på att du spä
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 10:01När jag har försökt lära mig en bättre löpteknik såg jag först Chi-running (som enligt vad jag har förstått är i princip samma som Pose-tekniken bara att man lär ut den på ett annat sätt) och då lär man sig att ställa sig i en bra grundposition (enligt ta
När jag har försökt lära mig en bättre löpteknik såg jag först Chi-running (som enligt vad jag har förstått är i princip samma som Pose-tekniken bara att man lär ut den på ett annat sätt) och då lär man sig att ställa sig i en bra grundposition (enligt ta
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 10:51Jupp, ska testa på hundpromenaden i eftermiddg, lät intressant. 🙂
Jupp, ska testa på hundpromenaden i eftermiddg, lät intressant. 🙂
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 19:12Dan, det ska inte vara jobbigt att springa på stället. Om du tycker det, så spänner du nog vaderna. Det ska man absolut inte göra. De ska vara så avslappnade som möjligt.
Dan, det ska inte vara jobbigt att springa på stället. Om du tycker det, så spänner du nog vaderna. Det ska man absolut inte göra. De ska vara så avslappnade som möjligt.