Quote from Guest on 11 April 2009, 15:04Hej! Jag har precis skaffat skor och ett billigt löpställ och börjat med lätt jogg alternerad med gång ungefär 3 km 3 ggr i veckan. Jag har en ganska dålig kondition men efter två veckor nu börjar det bli skillnad. Däremot är jag lite orolig för mina knän
Hej! Jag har precis skaffat skor och ett billigt löpställ och börjat med lätt jogg alternerad med gång ungefär 3 km 3 ggr i veckan. Jag har en ganska dålig kondition men efter två veckor nu börjar det bli skillnad. Däremot är jag lite orolig för mina knän
Quote from Funbeat user on 11 April 2009, 15:14Det kan ju vara att du belastar knäna en del pga av vikten, men andra parametrar är uppvärmning, underlag (asfalt sliter mer på leder) och fotisättning.
Jag kan märka att knän och fotleder ömmar mer om jag inte värmt upp i lagom tempo, om jag springer på
Det kan ju vara att du belastar knäna en del pga av vikten, men andra parametrar är uppvärmning, underlag (asfalt sliter mer på leder) och fotisättning.
Jag kan märka att knän och fotleder ömmar mer om jag inte värmt upp i lagom tempo, om jag springer på
Quote from Funbeat user on 11 April 2009, 15:34Jag värmer upp genom att gå i rask takt i fem minuter eller sådär 500 meter och likadant varvar jag ner efter löpningen med en liknande promenad för återhämtning och sedan stretchar jag ut löpmusklerna och dricker vätska innan jag går i duschen. Efteråt b
Jag värmer upp genom att gå i rask takt i fem minuter eller sådär 500 meter och likadant varvar jag ner efter löpningen med en liknande promenad för återhämtning och sedan stretchar jag ut löpmusklerna och dricker vätska innan jag går i duschen. Efteråt b
Quote from Funbeat user on 11 April 2009, 16:04När man börjar med en ny aktivitet är det ganska naturligt att man kan bli öm då kroppen utsätts för en ny belastning. Muskler och kondition förstärks snabbare än senor och ligament, vilket gör att det är bra att vara uppmärksam på kroppens signaler och ö
När man börjar med en ny aktivitet är det ganska naturligt att man kan bli öm då kroppen utsätts för en ny belastning. Muskler och kondition förstärks snabbare än senor och ligament, vilket gör att det är bra att vara uppmärksam på kroppens signaler och ö
Quote from Funbeat user on 11 April 2009, 16:55Jag kanske har gått fram lite fortare än min lekamen riktigt var beredd på. Första veckans tre pass körde jag 1 min löpning och 2 min promenad alternerat under ca 20 minuter med fem minuters rask promenad som uppvärmning och fem minuters promenad som nedv
Jag kanske har gått fram lite fortare än min lekamen riktigt var beredd på. Första veckans tre pass körde jag 1 min löpning och 2 min promenad alternerat under ca 20 minuter med fem minuters rask promenad som uppvärmning och fem minuters promenad som nedv
Quote from Funbeat user on 11 April 2009, 17:31Tänk bara på att kondisen och musklerna kommer att förbättras mycket snabbare än leder och senor. Så håll ett lugnt tempo i flera månadr framåt. Jag själv har hållit på och sprungit regelbundet nu i drygt 2 år och nöjer mig fortfarande med lugna pass till
Tänk bara på att kondisen och musklerna kommer att förbättras mycket snabbare än leder och senor. Så håll ett lugnt tempo i flera månadr framåt. Jag själv har hållit på och sprungit regelbundet nu i drygt 2 år och nöjer mig fortfarande med lugna pass till
Quote from Funbeat user on 11 April 2009, 17:36Tycker att det låter som ett bra upplägg och att du kan ta en extra vilodag när kroppen inte känns hundra. De backar som du pratar om hade jag försökt springa eller om det blir för mkt gå upp för dessa istället för asfalten löpningen.
Tycker att det låter som ett bra upplägg och att du kan ta en extra vilodag när kroppen inte känns hundra. De backar som du pratar om hade jag försökt springa eller om det blir för mkt gå upp för dessa istället för asfalten löpningen.
Quote from Funbeat user on 11 April 2009, 18:45Grattis till framstegen Anders! (t+)
Tycker du verkar ha börjat klokt med att varva jogg och promenad i korta etapper.
Då jag började jogga hade jag ännu längre gångpass mellan ... vill minnas att jag joggade en minut och gick två minuter. Ibland lade j
Grattis till framstegen Anders! (t+)
Tycker du verkar ha börjat klokt med att varva jogg och promenad i korta etapper.
Då jag började jogga hade jag ännu längre gångpass mellan ... vill minnas att jag joggade en minut och gick två minuter. Ibland lade j
Quote from Funbeat user on 11 April 2009, 18:53*Respekt, Anders*
Jag vill också tipsa dig om yoga. (Ashtanga-Poweryoga)Det kanske man inte tror är något när man vill gå ner i vikt, men jag är helt övertygad om att det hjälper till att hålla förbränningen på en högre nivå. Och så är det väldigt bra ju
*Respekt, Anders*
Jag vill också tipsa dig om yoga. (Ashtanga-Poweryoga)Det kanske man inte tror är något när man vill gå ner i vikt, men jag är helt övertygad om att det hjälper till att hålla förbränningen på en högre nivå. Och så är det väldigt bra ju
Quote from Funbeat user on 11 April 2009, 23:18Ja du Anders!!?...det här är ju alltid ett knivigt kapitel att ge sig in på som konsult/rådgivare .?!!? Själv kan jag intet... men dom här orden från Yvonne týcker jag låter djävligt bra och balanserade...Du vet väl att du kan fråga henne saker sk incogn
Ja du Anders!!?...det här är ju alltid ett knivigt kapitel att ge sig in på som konsult/rådgivare .?!!? Själv kan jag intet... men dom här orden från Yvonne týcker jag låter djävligt bra och balanserade...Du vet väl att du kan fråga henne saker sk incogn