Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFrån soffan till 5km
You need to log in to create posts and topics.

Jag började springa förra våren igen. Efter ett långt uppehåll på sju till åtta år. Körde mycket spinning och styrketräning för knäna innan jag började springa. Trots det fick jag problem, fick löparknä och kunde inte springa på hela hösten. Ta det väldig

Jag vägde 104 kg när jag började 2007.
Gjorde ungfär som du, följde det här 12 veckors programmet
http://www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=294
Se bara till att du inte ökar antalet träningsdagar per vecka när det börjar kännas bättre. Vi tungviktar

Jag vet inte riktigt om mina erfarenheter funkar för endast belastning eftersom jag skadade knäet efter spelat allan på skridskor, men jag hade också problemet med smärta i knäet nerför trappen. Springa i nedförsbackar är nog mer påfrestande, och jag alte

Gud va mycket bra råd. Tack för alla som engagerat sig att svara. Jag känner mig lite lugnare nu och idag känns knäna bra. Dags i kväll för veckans sista pass och jag kör en repetition på 90s/90s intervall i kväll igen. Faktiskt känns det lite mindre i kn

Du har fått väldigt många bra råd så det kanske räcker där. Å andra sidan har jag gjort en liknande resa och för mig var det viktigaste variation för att inte tröttna. Så här kommer lite förslag andra förslag på träning. Jag började med att börja äta mer

När jag var som mest aktivt dansande balett så fick jag problem med mina knän.. Jag försökte vara mycket noga att känna efter så att det aldrig blev för mycket samtidigt som jag inte överbelastade, jättejobbigt och jättesvårt att veta! Försök att ta vilop

Starkt jobbat Anders!
Jag tycker du har en bra mix av jogg/prommenad och tror att om du bara fortsätta att lyssna på kroppen utan att bli alltför mjäkig så kommer det att kännas bättre och bättre. Skynda långsamt så du hinner bygga upp leder, ligament oc

Tredje rundan denna vecka nyss. Jag kände mig stark under uppvärmningspromenaden men så fort jag sprang var det jobbigt direkt. Benen kändes som stumma träpåkar, knäna började protestera lite om än inte särskilt högöjutt men det var definitivt inte så att

Hallå där Petterssonska Anders.?!
Jättekul att du är en dom som kan verbalisera dina ansträngningar...vedermödor samt vad vi förhoppningsvis gissa framsteg..?!!:D
Jag måste nog gå igenom dina reflektioner i lugn å ro i morgon innan jag kan ge ett normalt

Anders,
bra tänkt att inte trycka på för mycket och därmed riskera en skada. Dock tycker jag att det är okej att promenera raskt för att "hålla i gång" löparmusklerna lite, gör det ont eller känns obehagligt ska du självklart stanna.

Lite övningar för d