Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFrån soffan till 5km
You need to log in to create posts and topics.

Jag e 37 år ung, och börja springa för en månad sen typ...!

Jag har också en tendens att vilja öka snabbare, men som så många smartisar säger här e det bäst att skynda långsamt.

Livrädd att dra på mig skada nu när man precis kommit igång.

Men men kul

Det här programmet använde jag när jag började springa.

http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=926&a=1255

Betydligt långsammare upptrappning än vad jag har förstått att ditt program kör med, men så hade jag ju inte ont ngn stanns alls under tiden.

Jag blir så himla glad av att läsa den här tråden, Anders först och främst hatten av för dig, att göra den sortens livsstilsändring är STORT och i mina ögon är du en riktig hjälte! Jag har inte lusläst varje inlägg, men tycker mig sakna det här med styrke

Tack ännu en gång för alla fina råd!

Håkan - de där tåhävningarna verkar riktigt bra, de skall jag se till att göra fem minuter varje dag eller tills muskeln är genomkörd och trött vilket som nu verkar vettigast. Jag får mest ont på framsidan av underben

Anders, jag fattar precis. Det du kan göra är att vända dig till en sjukgymnast med tillgång till rehabgym, så slipper du hela kroppskultursbiten. Istället får du finna dig i synen av halta och lytta 😉 , men som sagt, att någon gång i veckan träna lite s

Anders. Det var absolut inte meningen att dissa ditt program. Nackdelen med det är möjligen att jag inte hittar själva programmet på sidan, dit länken du skrev leder. Jag ville visa ett annat program och du har tittat på det. Det räcker för mig 🙂

Jag

En pulsklocka kan hjälpa till på flera sätt: den kan larma när du anstränger dig för mycket (ett vanligt "nybörjarmisstag" -> efteråt mår man skit och vill aldrig ut igen) och du kommer att få svart-på-vitt att din kondis och styrka förbättras. Dessutom k

Ehhhh...ja jag har inte riktigt hunnit läsa dom första frågorna ens. Å sen så utgår jag ifrån att allt är besvarat på ett muche klokt å erfaret sätt av min kollegor. Kommer kanske med något när jag kommit ikapp dig i tråden..men då vet du ju allt redan li

Kul läsning!
Många har nämnt yoga som ett bra komplement till löpträningen, tänkte därför tipsa om yogatoday.com. Där finns flera yogapass, så bara att göra plats på golvet framför datorn och köra igång! 🙂

Fredrika - Jag skall kolla det finns ju en del provisioner genom företagshälsan också för friskvård och det borde det ju kunna gå in som, jag vet kollegor som får hjälp med t.ex. ryggproblematik eller liknande en gång i veckan. Jag skall kolla upp det och