Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFrån soffan till 5km
You need to log in to create posts and topics.

Jag har inte läst hela tråden så jag ber om ursäkt om jag repeterar något som redan skrivits.
Har du funderat på att stärka underbenen? Eftersom du är rätt tung som jag förstår det blir det hög belastning på bådet knän och fotleder.
Här kommer ett tips

Det går bra men jag har en vilovecka denna vecka. Jag springer nu 2x10 minuter och har klarat ett "långpass" på 20 min kontinuerlig jogging så det har verkligen gått frammåt. Men kroppen har ropat på lite återhämtning och jag körde i väggen förra veckan o

I dag gick det alldeles underbart. Sprang 2 km i motionsspåret som är ganska backigt på 14 minuter och därefter alternerade jag promenad och gång och totalt på 4 km blev det 29 minuter.

De fem kilometrarna känns inte så där hopplöst långt bort faktiskt!

Snyggt jobbat...

Det är säkert en hel del som följd med min resa i tråden "Börja Jogga" i stället men för de som kanske inte hittade dit tänkte jag berätta hur det har gått för mig.

Jag har sprungit mitt tredje 5 km pass. Inte på 30 minuter då som kanske C25k programmet

Grattis!

Keep on rocking!

Det var roligt att höra hur det har gått för dig Anders! Tack för att du delar med dig. Lycka till mot milen, så vettigt som du tränar och med din inställning är jag inte ett dugg orolig. Vilken resa, du är grym!

Tack Fredrika!

Jag måste bara dela med mig av den viktigaste insikten hittilss och det är att hålla tillbaka och undvika att köra för hårt också.

Det är, har jag upptäckt, inte problemet som jag först trodde med att ha tålamod i motgång och hålla humö