Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFrån soffan till 5km
You need to log in to create posts and topics.

Här är kanske också läge att flika in följande lilla råd: vill du utöka träningsmängden, spring inte snabbare eller oftare, spring istället längre. Utöka rundan med 5-10%. Prova en vecka och känns det bra så lägg på 5% nästa vecka också.
Farten kommer av

Fast är det inte 3 ggr i löpining i veckan som rekommenderas på den nivån?!

Jag tror tom att det är bäst att träna annat också - hela tiden. Jag springer 4 ggr/v och tränar styrketräning 2 ggr/v. Det tycker jag är en perfekt mix för mig och styrketräningen ger en allmänstyrka för kroppen som definitivt gagnar mig i min löpning. :

>Fast är det inte 3 ggr i löpining i veckan som rekommenderas på den nivån?!

Ja det låter väl lagom. Tillräckligt ofta för att det ska bli en vana, tillräckligt sällan för att man ska få minst en vilodag emellan.

Jag joggar 3 gånger i veckan, måndag onsdag Lördag. kör lite längre tid på Lördagar.

Kör mycket stretching och tåhävningar allt fö o undvika gubbvad, kör styrka "hemma" efter löp passen. typ en kvart.

Har hund med så jag går väldigt mycket varje dag.

Du är heeeelt rätt ute 🙂

Jag ligger högre på pulsklockan, jag ligger i "zon 3" dvs ganska nära maxområdet för pulsen och jag orkar inte ligga där mycket mer än 20 minuter kanske. Men anledningen till detta är att jag hamnar där (runt 160+ i puls) när jag springer eftersom min kon

Första joggingpasset efter en veckas vila från löpning och alternativ träning gick ganska bra. Jag tog det medvetet lite lugnt så ingen rekordtid och intervallen med promenad förlängdes något. Så det blev alternering mellan 90 s jogging och 120 s rask pro

Keep up the good work!

Mitt lilla tips är att smyga in några gympapass (eller aerobics, step eller box etc), fler delar av kroppen får en körare, och lite annan typ av träning för höfter, knän och fötter. Det dyker ofta upp tips om olika sorters crosstraining, men att gå på ett