Quote from Funbeat user on 22 August 2007, 21:16Jag såg flera som sprang Stockholm marathon i något som såg ut som gymnastikskor från 60-talet. Undrar om dom kom i mål. En eloge till dom i så fall!
Jag såg flera som sprang Stockholm marathon i något som såg ut som gymnastikskor från 60-talet. Undrar om dom kom i mål. En eloge till dom i så fall!
Quote from Funbeat user on 22 August 2007, 21:57Vad finns det för riktlinjer om hur länge ett par skor håller? 100 mil har jag hört - men det måste ju bero på en hel massa faktorer.
Vad finns det för riktlinjer om hur länge ett par skor håller? 100 mil har jag hört - men det måste ju bero på en hel massa faktorer.
Quote from Funbeat user on 22 August 2007, 22:06Tja, det beror ju helt på hur mkt o hur ofta du använder skorna. M mina aerobics-skor får jag köpa nya efter iaf 1½ år, de senaste bytte jag ut efter bara ett år. Mina joggingskor hoppas jag håller lite längre eftersom jag inte löptränar så ofta. De säger
Tja, det beror ju helt på hur mkt o hur ofta du använder skorna. M mina aerobics-skor får jag köpa nya efter iaf 1½ år, de senaste bytte jag ut efter bara ett år. Mina joggingskor hoppas jag håller lite längre eftersom jag inte löptränar så ofta. De säger
Quote from Funbeat user on 22 August 2007, 23:30Det beror också i hög grad hur skon passar din fot och löpstil.
Pegasusen kan jag köra i, men den saknar en stabilitet för min rörelse i sidled, så det slits och blir sned på 30-40 mil
Men annars brukar skoaffärerna prata om 70 mil. Många löpare spring
Det beror också i hög grad hur skon passar din fot och löpstil.
Pegasusen kan jag köra i, men den saknar en stabilitet för min rörelse i sidled, så det slits och blir sned på 30-40 mil
Men annars brukar skoaffärerna prata om 70 mil. Många löpare spring
Quote from Camilla Höög on 23 August 2007, 07:42Det måste både vara sträcka och tid som spelar in. Sträcka för slitage och tid för materialets egenskaper. Jag misstänker att mina löpskor som går in på sitt 3:e Lidingölopp börjar bli för gamla 🙂
Det måste både vara sträcka och tid som spelar in. Sträcka för slitage och tid för materialets egenskaper. Jag misstänker att mina löpskor som går in på sitt 3:e Lidingölopp börjar bli för gamla 🙂
Quote from Anders Wallerstedt on 23 August 2007, 10:59Jag tror som Anders skriver "hur skon passar din fot och löpstil".
Framförallt löpstilen, jag har nu ett helt neutralt steg, och mina skor slits knappt alls. Har dock minst två löparskor, och de håller två till tre år. Vet ej hur mycket jag springer, men
Jag tror som Anders skriver "hur skon passar din fot och löpstil".
Framförallt löpstilen, jag har nu ett helt neutralt steg, och mina skor slits knappt alls. Har dock minst två löparskor, och de håller två till tre år. Vet ej hur mycket jag springer, men