Quote from Guest on 16 December 2007, 08:49Har ju hört att det ska vara mycket bättre att springa mer på framfoten.
Typ att bara luta sig framåt som att man ska ramla, men sen ändrar man sig i sista sekund och springer..typ.Har provat idag.
Känns sjukt annorlunda, känns mer ansträngande i ryggfi
Har ju hört att det ska vara mycket bättre att springa mer på framfoten.
Typ att bara luta sig framåt som att man ska ramla, men sen ändrar man sig i sista sekund och springer..typ.
Har provat idag.
Känns sjukt annorlunda, känns mer ansträngande i ryggfi
Quote from Camilla Höög on 16 December 2007, 08:59När du springer i uppförsbackar så får du korrekt fotisättning så öva mycket där så vänjer sig kroppen snabbare.
Min fotisättning varierar hela tiden beroende på hastighet. Under uppvärmning tar jag det lugnt och springer rullande. Sedan när hastigheten
När du springer i uppförsbackar så får du korrekt fotisättning så öva mycket där så vänjer sig kroppen snabbare.
Min fotisättning varierar hela tiden beroende på hastighet. Under uppvärmning tar jag det lugnt och springer rullande. Sedan när hastigheten
Quote from ellen olsson on 16 December 2007, 09:58> Tar runt 160-170 korta steg/minut och vill ligga under 130 i puls (maxpuls 181).
(Gynnar gärna fettförbränningen till max + att springkompisarna också gärna tar det långsamt)Om målet är att gynna fettförbränningen till max så ska du springa med hög in
> Tar runt 160-170 korta steg/minut och vill ligga under 130 i puls (maxpuls 181).
(Gynnar gärna fettförbränningen till max + att springkompisarna också gärna tar det långsamt)
Om målet är att gynna fettförbränningen till max så ska du springa med hög in
Quote from Funbeat user on 16 December 2007, 14:01Hur definierar man egentligen framfotalöpning?
Som jag har förstått det handlar det om att inte sätta i foten framför kroppen med hälen först vilket ger en bromsande effekt. Sätter man i foten rakt under kroppens tyngdpunkt blir det automatiskt att man
Hur definierar man egentligen framfotalöpning?
Som jag har förstått det handlar det om att inte sätta i foten framför kroppen med hälen först vilket ger en bromsande effekt. Sätter man i foten rakt under kroppens tyngdpunkt blir det automatiskt att man
Quote from Lotta W on 16 December 2007, 15:21Mattias, jag tror att du har fattat helt rätt.
Mattias, jag tror att du har fattat helt rätt.
Quote from Fredrik Närenfors on 16 December 2007, 15:27Hur skiljer sig uppförsbacke och trappa vad gäller framfotsisättningen? Är det bra att träna i uppförsbacke eller inte!!
Hur skiljer sig uppförsbacke och trappa vad gäller framfotsisättningen? Är det bra att träna i uppförsbacke eller inte!!
Quote from Funbeat user on 16 December 2007, 15:42Det är en planare yta på trappstegen än i backen.
Det är en planare yta på trappstegen än i backen.
Quote from Fredrik Närenfors on 16 December 2007, 15:43Tänk va klok du är David. Det hade jag aldrig kunnat lista ut.
Tyvärr var det dock inget svar på min fråga.
Tänk va klok du är David. Det hade jag aldrig kunnat lista ut.
Tyvärr var det dock inget svar på min fråga.
Quote from Funbeat user on 16 December 2007, 15:45Ok, kanske är så att man kör mer vanligt/rullande under mkt långsamt tempo men sen rullar då man drar på lite? Känns i alafall bättre när jag provade igår.
(Fredrik)parantes:-) det är alltså under själva passet som jag gärna gynnar fettförbränningen till
Ok, kanske är så att man kör mer vanligt/rullande under mkt långsamt tempo men sen rullar då man drar på lite? Känns i alafall bättre när jag provade igår.
(Fredrik)parantes:-) det är alltså under själva passet som jag gärna gynnar fettförbränningen till
Quote from Fredrik Närenfors on 16 December 2007, 16:05Kristina BS betyder Bull Shit = skitsnack vilket innebär att det är BS att tro man gynnar fettförbränningen genom att springa lågintensivt. Desto intensivare du tränar desto mer fett förbränner du totalt under själva passet. Allt annat är BS.
Efterförbrän
Kristina BS betyder Bull Shit = skitsnack vilket innebär att det är BS att tro man gynnar fettförbränningen genom att springa lågintensivt. Desto intensivare du tränar desto mer fett förbränner du totalt under själva passet. Allt annat är BS.
Efterförbrän