Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFramfotslöpning...
You need to log in to create posts and topics.

"Är du mån om att förbruka så mycket fett under själva aktiviteten som möjligt är högre tempo än promenad bättre; en maximal fettförbränning kontra kolyhydratförbränning under själva aktiviteten nås vid en intensitet på 60-65% av VO2max på fastande mage,

>>>1. Hur länge har du sprungit/löptränat innan du gick över till den andra sidan?
Jag hade väl sprungit ett år ungefär, drygt ett halvår lite mer seriöst. Jag har gjort drygt 49 på milen.

>>>2. Hur länge sen gick du över till framfotalöpning?
6-7 vecko

>1. Hur länge har du sprungit/löptränat innan du gick över till den andra sidan?

Jag har inte helt gått över. Jag springer mer på framfoten men räknar det nog mest till mellandelen av foten. Jag hade sprungit i 3 år och tycker att man ska ha en bra, stab

> Jag tror inte en sekund på vad Polar skriver, annat än att promenad är bättre än ingenting. Soffsittning förbränner inte alls lika mycket som promenad, det är sant. fastd et låter bra, det de skriver och de säljer säkert en och annan extra klocka med kc

Har till och från sprungit som motionär i 30 år. 38-50 min på milen beroende på hur mycket jag sprungit!

Springer sen 1 1/2 år lite längre fram på på fötterna. Förr tog hälen i lite före resten av foten, nu är det mitt på vid låg fart +5min/km. Vid hög f

Kristina, tänk geometriskt: om du tar långa steg sträcker du fram foten långt. Då krävs bra spänst för att lyfta kroppen tillräckligt högt för att den inte skall hinna falla för långt innan du landar. Har du inte spänsten som krävs hinner foten inte tillr

"Innan så skrev du att du har ett rätt platt steg, har du kollat upp det? Jag trodde även att jag hade ett rätt platt steg och knappt någon hälisättning alls. Sen fick jag springa på band i lite högre hastighet (inte långsamt som jag har gjort på löplabbe

Det låter ju helt klart som att du är framfotslöpare. Dock så är det så att de flesta springer på framfoten vid höga farter.
I nerförsbackar så ska du sätta i hälen, det är helt ok. Annars så blir det rätt svårt att springa.

> 1. Hur länge har du sprungit/löptränat innan du gick över till den andra sidan?

Alldeles för stor del av mitt liv. Jag har alltid haft ett bedrövligt löpsteg men nu känns det ohyggligt mycket bättre.

> 2. Hur länge sen gick du över till framfotalöpnin

jupp hällöpning är skoindustrins påhitt.
noterade till min stora glädje att någon slutat pronera när de bytte löpteknik.
man är defenitft mindre skadedrabbad med ett korekt löpsteg