Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFrisyr för långhåriga löpare
You need to log in to create posts and topics.

På träning kör jag inbakad fläta, vilket uppfyller alla kriterier: inget hår i ansiktet, inget som guppar på bakhuvudet, inga knutar efteråt osv...

Men på tävling händer det något (farten?). Jag får en jätteburrig knut där den inbakade flätan slutar vara

Mitt hår räcker ner till BH-bandet ungefär, men är även lockigt, så det där med svårigheter att reda ut skatboet efter ett längre löppass känner jag igen. (#)

Jag kör två varianter; antingen två flätor bakom öronen, hårt flätade. Eller så springer jag me

Jag har nästan alltid hästsvans när jag tränar och två flätor på tävling. (Och turhårsnoddar.)

Hästsvans går så snabbt att sätta upp så det blir mest det till vardags, men flätor sitter bättre så det känns säkrare. Jag tror det beror på det. Men lite är

Jag har lite längre än axellånga dreadlocks och brukar antingen köra dom i en hästsvans, en buff eller både och. Sålänge jag inte får håret i ansiktet så tänker jag faktiskt inte alls på det. Sen är ju inte trassligt hår något större problem för mig helle

Två flätor måste testas! Det kör jag ju med på skidåkning och vandring, så varför egentligen inte när jag springer också? Annars kanske det är dags att skaffa sig balsam då, det tåls ju att testas om inte annat!

Markus: tack för tipset, men det är ju jus

Mitt hår når nedanför skuldrorna (antagligen samma sak som behåbandslångt : -) och jag har det utsläppt när jag springer. Med en buff som pannband. Inga burrproblem.

Hästsvans och buff. Hur svårt kan det vara? Ja, jag är seriös, har hår ungefär ned till skulderbladen. Kan inte riktigt relatera till BH-band. På mig själv...

Du kanske kan relatera till pulsbandet då? 😉

Har hår till midjan/byxlinningen (utsläppt fastnar håret i jeansen om jag inte passar mig om mornarna) ungefär och får aldrig burrproblem ens när jag kört 7-8 timmar, föredrar frisyren "flätad hästsvans i nacken". Har även sovit med flätad hästsvans och k

Hästsvans är uteslutet för min del, mitt hår är lite för tjockt för det tror jag (jag har många, men tunna hårstrån... det kan ju vara anledningen till burret...). Jag har gjort det när jag har sprungit kortare rundor och redan efter 30 min är det inte ku