Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFryser om magen
You need to log in to create posts and topics.

Hej! Nån som har problem att man blir svinkall om magen nuförtiden när man springer ute. Min mage blir iskall, gör svinont och sen får jag såna kyleksem. Finns det nån undertröja eller så utan ärmar man kan kanske ta till med. Eller en halsduk för magen?

Ett lager till bara?

Har samma problem men ingen lösning tyvärr. Eller för mig vet jag att får jag bort bukfetman så kommer det bli mindre kallt:-)

Som Peter säger. Lager-på-lager-principen.

Nu, när det är så kallt, har jag allt som oftast underställströja, långärmad funktionströja, tunn fleecetröja OCH vindjacka på mig. Plus reflexväst. Funkar perfekt! 🙂

Ett gammalt patenttips: tidningspapper.

Edit: Ett stycke tomrum adderat efter påpekande från korret.

Vad har du på dig ytterst? Jag har en jätteskön "tjock" vindtät jacka, så jag är varm ute från första stund.

Försök hitta ett underställ som är vindtätt på framsidan. Jag har vindtäta kalsonger och det gör stor skillnad.

Räcker det inte med vindtäta brallor?

tack för svaren.
Lager på lager e ju bra men jag blir jättevarm över hela kroppen förutom magen. Kan inte ha långärmade underställ utan kör mest med
t-shirt i "träningsmatrial, sånt silkigt.." och en löparjacka över. Såg att Falke har en undertröja (kort

Som jag sa, testa tidningspapper. Kostar inget att prova. Vi är många som har provat och är sålda på det.