Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFryser om magen
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en långärmad vindjacka som inte är vindtät utan väldigt lättgenomsläpplig på ryggen. En sådan skulle kanske funka för dig.

Att ingen har föreslagit det uppenbara: En buff runt magen. 🙂

Allra helst en Funbeat-buff, så klart, men det kan funka med en "vanlig" också.

"Försök hitta ett underställ som är vindtätt på framsidan. Jag har vindtäta kalsonger och det gör stor skillnad"

Craft har en underställströja, Zero Extreme, med vindskydd på hela framsidan inkl axlar. Finns både som kort- och långärmad. Jag har bara kor

Prova med en väst!
Det finns i alla varianter inkl vindtät framsida mm.

Som tidigare påpekat, prova en vindtät väst under löparjackan, fungerar jättebra för kylan på magen.

Väst utanpå fungerar jättebra, fördelen är att man kan reglera lite beroende på hur varm man blir.
Har en tunn jacka under som är uppdragen i halsen hela tiden.
västen är helt uppdraget i början för att sedan dra ner 1/3 när man får upp värmen.

Jag använder mig oxå av en varm väst allra ytterst typ en sådan här http://www.polder.se/1/sv/craft-Craft/craft-pxc-storm-vest.php

Om du blir väldigt varm kanske din jacka är lite för tjock? Jag föredrar att ha flera lager av tunnare kläder - en tunn långärmad underställströja, en tunn jacka, extra förstärkning i form av en mellanlagertröja när det behövs. För din del kanske det visa

jag har samma problem och virar antingen en halsduk runt eller lägger i två yllestrumpor på magen som hålls fast av mina byxor, det funkar bra. MAgen är det enda som blir kallt på mig och jag får också köldeksem. KAn inte duscha direkt för då kliar det in

Någon som har koll på vart man hittar crafts underställ med wind stopper på framsidan för damer? Letat lite på nätet utan lycka, finns väl för damer gissar jag? Åker längd och cykel också så det skulle var en grym investering med wind stopper...blir allti