Quote from Rasmus Olsson on 13 November 2009, 07:24Det finns ju en anledning till att det finns ett krav på klocka. Att den ska kunna användas. Står säkert i nåt förarbete till lagen.
Jag använder min dagligen, så att behöva klia sig i röven blir bara dumt och onödigt. Så klia er i röven ni, det ser ju
Det finns ju en anledning till att det finns ett krav på klocka. Att den ska kunna användas. Står säkert i nåt förarbete till lagen.
Jag använder min dagligen, så att behöva klia sig i röven blir bara dumt och onödigt. Så klia er i röven ni, det ser ju
Quote from Funbeat user on 13 November 2009, 08:52Corren har en artikel idag om hur man håller sig vid liv i trafiken.
http://www.corren.se/motor/?articleId=5032965&date=&menuids=Där har den bild på ngt som kanske är det som gäller i framtiden, för de av oss som överlever till dess 😉
http://speedves
Corren har en artikel idag om hur man håller sig vid liv i trafiken.
http://www.corren.se/motor/?articleId=5032965&date=&menuids=
Där har den bild på ngt som kanske är det som gäller i framtiden, för de av oss som överlever till dess 😉
Quote from Funbeat user on 13 November 2009, 08:57Fantastisk reklam med att en cyklist klarar 15-25 km/h.
Fantastisk reklam med att en cyklist klarar 15-25 km/h.
Quote from Funbeat user on 13 November 2009, 09:15Genomsnittlig, David, genomsnittlig ...
(dessutom amerikaner 😉 )
Genomsnittlig, David, genomsnittlig ...
(dessutom amerikaner 😉 )
Quote from Funbeat user on 13 November 2009, 10:55Hej Bruse.
"Det finns ju en anledning till att det finns ett krav på klocka. Att den ska kunna användas. Står säkert i nåt förarbete till lagen."
Mycket möjligt att det gör det. Men så här stor det i lagtexten och inget annat.
Vägverkets författningss
Hej Bruse.
"Det finns ju en anledning till att det finns ett krav på klocka. Att den ska kunna användas. Står säkert i nåt förarbete till lagen."
Mycket möjligt att det gör det. Men så här stor det i lagtexten och inget annat.
Vägverkets författningss
Quote from Rasmus Olsson on 13 November 2009, 11:57P, det står inte heller HUR en broms ska vara beskaffad, bara att den på ett tryggt och säkert sätt kan nedbringa hastigheten. Förty påstår polisen att fixedgear är olagligt då den saknar broms. Jag skiddade ned hastigheten på ett trygggt och säkert sätt
P, det står inte heller HUR en broms ska vara beskaffad, bara att den på ett tryggt och säkert sätt kan nedbringa hastigheten. Förty påstår polisen att fixedgear är olagligt då den saknar broms. Jag skiddade ned hastigheten på ett trygggt och säkert sätt
Quote from Mikaela Lexén on 13 November 2009, 13:49Om cykeln har ringklocka eller inte är väl inte så svårt att tolka. Ja eller nej.
Annars måste det till ytterligare en definition på var ringklockan ska sitta, t.ex. på ett avstånd högst 30cm horisontalt och 10cm vertikalt från styret
Om cykeln har ringklocka eller inte är väl inte så svårt att tolka. Ja eller nej.
Annars måste det till ytterligare en definition på var ringklockan ska sitta, t.ex. på ett avstånd högst 30cm horisontalt och 10cm vertikalt från styret
Quote from Funbeat user on 13 November 2009, 15:13Hej Bruse.
"Tolkningar av lagen gör tingsrätten, inte du inte jag inte polisen. "
Jag kan inte svara för dig, bara för min egen del. Men jag tolka lagar i mitt jobb. Och där jag bla jobbar göre sig inte de "vanliga/ordnings" Poliser besväret.
Där är d
Hej Bruse.
"Tolkningar av lagen gör tingsrätten, inte du inte jag inte polisen. "
Jag kan inte svara för dig, bara för min egen del. Men jag tolka lagar i mitt jobb. Och där jag bla jobbar göre sig inte de "vanliga/ordnings" Poliser besväret.
Där är d
Quote from Funbeat user on 13 November 2009, 15:25Undrar om man klarar fjärde paragrafen med en fixie? Man kan väl knappast klara sig under en kraft på 490 newton mot pedalen när man skiddar...
Undrar om man klarar fjärde paragrafen med en fixie? Man kan väl knappast klara sig under en kraft på 490 newton mot pedalen när man skiddar...
Quote from Rasmus Olsson on 13 November 2009, 15:28P skrev: Där är det jag som är lagen när jag är i tjänst.
om du är polis, så lär du nog ha missförstått ditt yrke en hel del. Eller springer du runt och leker Den allsmäktige Sheriffen? Det låter skrämmande om du anser dig vara lagen.
Eftersom du så duk
P skrev: Där är det jag som är lagen när jag är i tjänst.
om du är polis, så lär du nog ha missförstått ditt yrke en hel del. Eller springer du runt och leker Den allsmäktige Sheriffen? Det låter skrämmande om du anser dig vara lagen.
Eftersom du så duk