Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFullständiga idioter!!!
You need to log in to create posts and topics.

Om ingen hamnar på intensivvård eller Fonus så har inte åklagarämbetet så stort intresse av dylika fall om inte massor av oberoende vittnen finns.

Jag väntar spännt på utfallet av helgens anmälningar.

Ytterligare en artikel om "icke" cyklister:

http://sydsvenskan.se/malmo/article566055/Razzia-for-cykelsakert-city.html

Räknar med att alla cyklister på detta forum har lampor både när de är ute och cyklar och när de tar sig med cykel från en plats till

Det är ingen skyldighet att ha lyse på en tävlingscykel under de ljusa timmarna.

Det är inte en skyldighet att cykla utan hjälm heller men det underlättar vid olyckor.

Jag tror att skadorna blir än värre av att köra utan hjälm om man smäller i skallen.
Det är däremot ett krav på dkänd hjälm på cykeltävlingar.

Ja, det stämmer. Och en del olyckor kan säkert hindras helt om man syns i trafiken.

(Kändes som om du gick in i försvarsställning när hon nämnde lampor ;))

>Det är inte en skyldighet att cykla utan hjälm heller men det underlättar vid olyckor.

Blir det lättare med syrgasen ifall det inte finns nån hjälm?

Ja, med hjälm så får man bättre syreupptagningsförmåga 😉

När olyckan väl är framme så är det väl ändå lite sent att diskutera hjälmfrågan?

Frågan är hur man ska få bilisters uppmärksamhet om det inte räcker att spöka ut sig som en lampaffär?

Attitydförändring?

Ta det här med reflexvästar, för ett fåtal år se

Har nån sett om det finns handskar med reflexmaterial nånstans?

Tanken slog mig i går kväll på väg hem, då jag försökte uppmärksamma bakomvarande bil på att jag tänkte svänga vänster.

/Jesper