Quote from Funbeat user on 11 November 2009, 21:29Om ingen hamnar på intensivvård eller Fonus så har inte åklagarämbetet så stort intresse av dylika fall om inte massor av oberoende vittnen finns.
Jag väntar spännt på utfallet av helgens anmälningar.
Om ingen hamnar på intensivvård eller Fonus så har inte åklagarämbetet så stort intresse av dylika fall om inte massor av oberoende vittnen finns.
Jag väntar spännt på utfallet av helgens anmälningar.
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 08:58Ytterligare en artikel om "icke" cyklister:
http://sydsvenskan.se/malmo/article566055/Razzia-for-cykelsakert-city.html
Räknar med att alla cyklister på detta forum har lampor både när de är ute och cyklar och när de tar sig med cykel från en plats till
Ytterligare en artikel om "icke" cyklister:
http://sydsvenskan.se/malmo/article566055/Razzia-for-cykelsakert-city.html
Räknar med att alla cyklister på detta forum har lampor både när de är ute och cyklar och när de tar sig med cykel från en plats till
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 09:04Det är ingen skyldighet att ha lyse på en tävlingscykel under de ljusa timmarna.
Det är ingen skyldighet att ha lyse på en tävlingscykel under de ljusa timmarna.
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 09:48Det är inte en skyldighet att cykla utan hjälm heller men det underlättar vid olyckor.
Det är inte en skyldighet att cykla utan hjälm heller men det underlättar vid olyckor.
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 09:53Jag tror att skadorna blir än värre av att köra utan hjälm om man smäller i skallen.
Det är däremot ett krav på dkänd hjälm på cykeltävlingar.
Jag tror att skadorna blir än värre av att köra utan hjälm om man smäller i skallen.
Det är däremot ett krav på dkänd hjälm på cykeltävlingar.
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 10:11Ja, det stämmer. Och en del olyckor kan säkert hindras helt om man syns i trafiken.
(Kändes som om du gick in i försvarsställning när hon nämnde lampor ;))
Ja, det stämmer. Och en del olyckor kan säkert hindras helt om man syns i trafiken.
(Kändes som om du gick in i försvarsställning när hon nämnde lampor ;))
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 10:14>Det är inte en skyldighet att cykla utan hjälm heller men det underlättar vid olyckor.
Blir det lättare med syrgasen ifall det inte finns nån hjälm?
>Det är inte en skyldighet att cykla utan hjälm heller men det underlättar vid olyckor.
Blir det lättare med syrgasen ifall det inte finns nån hjälm?
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 10:16Ja, med hjälm så får man bättre syreupptagningsförmåga 😉
Ja, med hjälm så får man bättre syreupptagningsförmåga 😉
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 12:39När olyckan väl är framme så är det väl ändå lite sent att diskutera hjälmfrågan?
Frågan är hur man ska få bilisters uppmärksamhet om det inte räcker att spöka ut sig som en lampaffär?
Attitydförändring?
Ta det här med reflexvästar, för ett fåtal år se
När olyckan väl är framme så är det väl ändå lite sent att diskutera hjälmfrågan?
Frågan är hur man ska få bilisters uppmärksamhet om det inte räcker att spöka ut sig som en lampaffär?
Attitydförändring?
Ta det här med reflexvästar, för ett fåtal år se
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 12:56Har nån sett om det finns handskar med reflexmaterial nånstans?
Tanken slog mig i går kväll på väg hem, då jag försökte uppmärksamma bakomvarande bil på att jag tänkte svänga vänster.
/Jesper
Har nån sett om det finns handskar med reflexmaterial nånstans?
Tanken slog mig i går kväll på väg hem, då jag försökte uppmärksamma bakomvarande bil på att jag tänkte svänga vänster.
/Jesper