Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFullständiga idioter!!!
You need to log in to create posts and topics.

Rätt av dig att anmäla. Finns ingen anledning att vara snäll mot potentiella dräpare.

Då har dina anmälningar blivit rättsfall?

Två man i Vallentuna CK anmälde en SL-chaufför som trängde ner en av dem i diket för ett par månader sedan. Fallet avskrevs 🙁

Jag hade en obehaglig närkontakt förra helgen när jag var ute och sprang längs vägen.
http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=49102

Gjorde en anmälan, men har ingen större förhoppning om den annat än att kanske trafikbevakningen längs vägen blir bät

Gubben blev av med kortet på plats så där är det svar ja, medan brandmannen fick en reprimand/erinran av vakthavande.

Torde ju ha framgått i första inlägget.

Nu är det länsstyrelsen/tingsrätten och inte polismannen på plats som beslutar om återkallelse.

Hej David.

"Nu är det länsstyrelsen/tingsrätten och inte polismannen på plats som beslutar om återkallelse."

Det har du delvis rätt i. Men helt klar bör/ska/kan en Polis ta kortet på plats om han bedömmer att detta är nödvändigt.

"Polismannen bötfällde

Polisen kan inte bötfälla nån som har kört 140 på en 90 väg. Det finns ingen fasställd bot för det brottet.utan det är dagsböter.
De fallen hanterar alltid åklagaren.

Edit konstaterar att det låter som en tidningsartikel som du citerar.

Hej David.

"Polisen kan inte bötfälla nån som har kört 140 på en 90 väg."

Och varför inte det då. Är du riktigt säker på att en Polis inte kan det. Jag tror nämligen att så är fallet. Då jag själv har varit med i en liknade situation. Och nej det var in

>P
Polisen skriver ett föreläggande om ordningsbot. Det var det som den du såg fick.