Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 10:55Då har de sänkt hastigheten så att boten faller innanför polismannens befogenheter.
Då har de sänkt hastigheten så att boten faller innanför polismannens befogenheter.
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 11:14Hej.
"Polisen skriver ett föreläggande om ordningsbot. Det var det som den du såg fick."
Nu för kanske detta inte saken framåt och kan nog ses som OT.
Föreläggande av ordningsbot
Ordningsbot föreläggs av polisman eller annan tjänsteman som utför i la
Hej.
"Polisen skriver ett föreläggande om ordningsbot. Det var det som den du såg fick."
Nu för kanske detta inte saken framåt och kan nog ses som OT.
Föreläggande av ordningsbot
Ordningsbot föreläggs av polisman eller annan tjänsteman som utför i la
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 11:18Hej David.
"Då har de sänkt hastigheten så att boten faller innanför polismannens befogenheter."
Ja detta är väl vad man skulle kunna påstå vara praxis.
Ett exempel på detta kan man läsa om här.
http://www.trafikjuristen.se/mygel/myko_efterfolj_JO_Kl
Hej David.
"Då har de sänkt hastigheten så att boten faller innanför polismannens befogenheter."
Ja detta är väl vad man skulle kunna påstå vara praxis.
Ett exempel på detta kan man läsa om här.
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 11:51Det finns åtskilliga som förlorar körkortet och får dagsböter i rätten.
Det finns åtskilliga som förlorar körkortet och får dagsböter i rätten.
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 14:30Som straff för alla dessa OT inlägg tycker jag att alla inblandade blir skyldiga att berätta minst en smaskig historia om hur ni råkat ut för farliga bilister.
Som straff för alla dessa OT inlägg tycker jag att alla inblandade blir skyldiga att berätta minst en smaskig historia om hur ni råkat ut för farliga bilister.
Quote from Mikaela Lexén on 24 November 2009, 14:42Det gjorde jag 11 inlägg ovan detta 😉
Det gjorde jag 11 inlägg ovan detta 😉
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 14:54Det vanligaste jag brukar råka ut för är just bilister som kör om mig 15-20 meter före en korsning.
Problemet är att jag ska rakt fram och de ska svänga höger och har absolut inte tid att ligga bakom de 2-3 sekunder det hade tagit.MEN 90% håller ut rejä
Det vanligaste jag brukar råka ut för är just bilister som kör om mig 15-20 meter före en korsning.
Problemet är att jag ska rakt fram och de ska svänga höger och har absolut inte tid att ligga bakom de 2-3 sekunder det hade tagit.
MEN 90% håller ut rejä
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 16:13Jag blev omkörd av en bil som körde i vägrenen i 70 km/h häromdagen. Det var i Vallentuna och jag antar att slynglarna som satt i bilen irriterade sig på att jag körde längst till höger på körbanan trots att det fanns en bred vägren. De noterade nog inte
Jag blev omkörd av en bil som körde i vägrenen i 70 km/h häromdagen. Det var i Vallentuna och jag antar att slynglarna som satt i bilen irriterade sig på att jag körde längst till höger på körbanan trots att det fanns en bred vägren. De noterade nog inte
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 17:53Ibland undrar man om den Nordamerikanska sporten "Brevlådebaseball" har sin svenska motsvarighet i "köra-så-nära-cyklisten-det-går-utan-att-den-ramlar-omkull"? (#)
Ibland undrar man om den Nordamerikanska sporten "Brevlådebaseball" har sin svenska motsvarighet i "köra-så-nära-cyklisten-det-går-utan-att-den-ramlar-omkull"? (#)
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 18:11Är det inte extrapoäng då?
Är det inte extrapoäng då?