Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFullständiga idioter!!!
You need to log in to create posts and topics.

Då har de sänkt hastigheten så att boten faller innanför polismannens befogenheter.

Hej.

"Polisen skriver ett föreläggande om ordningsbot. Det var det som den du såg fick."

Nu för kanske detta inte saken framåt och kan nog ses som OT.

Föreläggande av ordningsbot

Ordningsbot föreläggs av polisman eller annan tjänsteman som utför i la

Hej David.

"Då har de sänkt hastigheten så att boten faller innanför polismannens befogenheter."

Ja detta är väl vad man skulle kunna påstå vara praxis.

Ett exempel på detta kan man läsa om här.

http://www.trafikjuristen.se/mygel/myko_efterfolj_JO_Kl

Det finns åtskilliga som förlorar körkortet och får dagsböter i rätten.

Som straff för alla dessa OT inlägg tycker jag att alla inblandade blir skyldiga att berätta minst en smaskig historia om hur ni råkat ut för farliga bilister.

Det gjorde jag 11 inlägg ovan detta 😉

Det vanligaste jag brukar råka ut för är just bilister som kör om mig 15-20 meter före en korsning.
Problemet är att jag ska rakt fram och de ska svänga höger och har absolut inte tid att ligga bakom de 2-3 sekunder det hade tagit.

MEN 90% håller ut rejä

Jag blev omkörd av en bil som körde i vägrenen i 70 km/h häromdagen. Det var i Vallentuna och jag antar att slynglarna som satt i bilen irriterade sig på att jag körde längst till höger på körbanan trots att det fanns en bred vägren. De noterade nog inte

Ibland undrar man om den Nordamerikanska sporten "Brevlådebaseball" har sin svenska motsvarighet i "köra-så-nära-cyklisten-det-går-utan-att-den-ramlar-omkull"? (#)

Är det inte extrapoäng då?