Quote from Funbeat user on 7 November 2009, 18:48"Om man vill anmäla nån direkt, hur gör man då enklast?"
Herregud - kolla polisens hemsida så ser du vad som är priorierat. Hur svårt kan det vara? Varför ska det vara enkelt?
"Om man vill anmäla nån direkt, hur gör man då enklast?"
Herregud - kolla polisens hemsida så ser du vad som är priorierat. Hur svårt kan det vara? Varför ska det vara enkelt?
Quote from Funbeat user on 7 November 2009, 18:51Martin:
Skall jag ha med mig en bärbar när jag är ute och cyklar;-)
Jag tänkte att Manne som har gjort detta kanske har lite erfarenhet att man
1 bla
2 blabla
3 klart.
Martin:
Skall jag ha med mig en bärbar när jag är ute och cyklar;-)
Jag tänkte att Manne som har gjort detta kanske har lite erfarenhet att man
1 bla
2 blabla
3 klart.
Quote from Funbeat user on 7 November 2009, 18:56Det största problemet anser jag att många överskattar sin simultankapacitet när de talar i mobiltelfon (utan handsfree) samtidigt som de kör. Varför finns inget förbud som i andra länder??!
Ett annat problem är att man inte vet om folk slår ner en om man
Det största problemet anser jag att många överskattar sin simultankapacitet när de talar i mobiltelfon (utan handsfree) samtidigt som de kör. Varför finns inget förbud som i andra länder??!
Ett annat problem är att man inte vet om folk slår ner en om man
Quote from Funbeat user on 7 November 2009, 19:04Suddat.
Suddat.
Quote from Funbeat user on 7 November 2009, 19:08Hej Stefan.
Det lättaste sättet är att upprätta en anmäla via telefon. Och "brottet" bör då rubriceras så som "Olovligt avlägsnande från trafikolycka/tillbud"
"5 § Om en vägtrafikant, som med el
Hej Stefan.
Det lättaste sättet är att upprätta en anmäla via telefon. Och "brottet" bör då rubriceras så som "Olovligt avlägsnande från trafikolycka/tillbud"
"5 § Om en vägtrafikant, som med el
Quote from Funbeat user on 7 November 2009, 19:10Tackar P.
Stefan
Tackar P.
Stefan
Quote from Funbeat user on 7 November 2009, 19:10Har du utbildat dom till att cykla runt med en Glock?
Har du utbildat dom till att cykla runt med en Glock?
Quote from Funbeat user on 7 November 2009, 19:15I första fallet gjorde jag anmälan direkt till vakthavande i Malmö idag när jag kom hem & i fall 2 tillkallade jag en bil direkt, den gubben skulle helt enkelt inte köra mer.
Har man stoppat en nidingsdåre så tillkallar man polis alternativt gör en perso
I första fallet gjorde jag anmälan direkt till vakthavande i Malmö idag när jag kom hem & i fall 2 tillkallade jag en bil direkt, den gubben skulle helt enkelt inte köra mer.
Har man stoppat en nidingsdåre så tillkallar man polis alternativt gör en perso
Quote from Funbeat user on 7 November 2009, 19:17Bedömningen avgör åklagare och ev. domstol.
Bedömningen avgör åklagare och ev. domstol.
Quote from Funbeat user on 7 November 2009, 19:23Inte en första bedömning! En polisman avgör i första hand om anmälan är en anmälan eller en beklagan.
Om anmälan SEDAN ska leda till åtal avgör en åklagare och då blir det tingsrätt som sedan utdelar dom.
Inte en första bedömning! En polisman avgör i första hand om anmälan är en anmälan eller en beklagan.
Om anmälan SEDAN ska leda till åtal avgör en åklagare och då blir det tingsrätt som sedan utdelar dom.