Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om jag inte minns helt fel så lägger de legitimerade banmätarna på 1 promille när de mäter upp ett lopp. Så man bör nog se till att springa minst 21118,6 meter på sitt löpband för att slippa dagtinga med sitt samvete när man rapporterar in tiden till FunB

Sedan får ni nog lägga på minst 1% lutning, om ni ska försöka med någon jämförelse med utomhuslöpning. I vinter har jag kört intervaller på löpband, men att köra långpass på löpbandet har jag ännu inte accepterat 🙂

Vältränad på att springa halvmaradistans? Nope - precis den distansen kör jag faktiskt ganska sällan!

Här behövs ingen jämförande lutning eftersom det här är en löpbandstävling. 🙂

Leif: Förstår om du inte pallar långpass på löpbandet - det ÄR jobbigt och kan vara enahanda om man inte behärskar att "falla i trans". Kräver sin kvinna sas....

Inte vara ledsen - vi duger alla som vi är..... 😉

Men hade inte någon ett band där man kunde luta nedförs? Eller är det 0% som gäller. Ehhh, jag ska ju inte vara med så jag ska ska inte lägga mig i 🙂

Edit: jag tycker ändå att jag tagit ett stort steg i år, med mina vallor på bandet. Tidigare hade jag

Jo, att kvinnor klarar långtråkigheten bättre än män är säkert sant. Av världens samtliga virkade sängöverkast skulle jag gissa att mindre än ett är gjort av en man.

Får jag då föreslå att instifta två klasser i denna tävling:

1. Funbeat LB Tjabo-Halvma

...och tjej-halvmaraton är 7km?

😉

Edit: Oj, fel tråd 😉

och för att mätningen ska gå rätt till föreslår jag att man inte litar på okalibrerade löpband. Nope, Garmin 305 GPS är det enda man kan lite på. 🙂

Leif: Duktig ponke! 🙂

Micke: Japp. Jag är kvinna och i torsdags sprang jag 3 mil på löpbandet. Jag har dessutom precis stickat en klänning. De du! 😉

Skitkul ide Magnus. 🙂 Jag hänger på.