Quote from Funbeat user on 8 October 2013, 17:50Kapade nyss några sekunder på simtiden till 27:45.
Kapade nyss några sekunder på simtiden till 27:45.
Quote from Håkan Öhling on 8 October 2013, 19:13Yup, Ryan. Nu är det bara sub40 som gäller;)
Yup, Ryan. Nu är det bara sub40 som gäller;)
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 17:42Trots(eller tack vare?) trist väder sprang jag femman på 21:30 idag. 🙂 Simningen kommer under veckan.
Edit: 21:33 blev det visst.
Trots(eller tack vare?) trist väder sprang jag femman på 21:30 idag. 🙂 Simningen kommer under veckan.
Edit: 21:33 blev det visst.
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 19:52Får anmäla mig också, trots en envis hälskada som behöver läka, så det blir nog ingen löpning innan nyår.
Får kalla mig simmare, men senast jag tävlade i bassäng var 1985... Löpartävlingsvanan väsentligt större på senare år, men en gång simmare, alltid s
Får anmäla mig också, trots en envis hälskada som behöver läka, så det blir nog ingen löpning innan nyår.
Får kalla mig simmare, men senast jag tävlade i bassäng var 1985... Löpartävlingsvanan väsentligt större på senare år, men en gång simmare, alltid s
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 19:55Och får anmäla ett resultat också, första 1500 m-tidtagningen i bassäng sen junior-DM i Nordmaling 1982 (och då gick det betydligt fortare).
1500 simning på 24:31.
Låg helt klart i komfortzonen hela vägen, så det finns mycket tid att kapa.Hoppas på unde
Och får anmäla ett resultat också, första 1500 m-tidtagningen i bassäng sen junior-DM i Nordmaling 1982 (och då gick det betydligt fortare).
1500 simning på 24:31.
Låg helt klart i komfortzonen hela vägen, så det finns mycket tid att kapa.Hoppas på unde
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 22:02Kapade nyss en dryg minut på löptiden - 21:55.
Kapade nyss en dryg minut på löptiden - 21:55.
Quote from Funbeat user on 10 October 2013, 17:31Vad tror ni kan vara ett realistiskt tidsmål på 1500 för mig som precis har börjat en crawlkurs? Har inte direkt simmat något innan (nån gång per år) men känner ändå att jag lär mig fort och har någolunda kondition sedan innan. Håller nu på att lära mig v
Vad tror ni kan vara ett realistiskt tidsmål på 1500 för mig som precis har börjat en crawlkurs? Har inte direkt simmat något innan (nån gång per år) men känner ändå att jag lär mig fort och har någolunda kondition sedan innan. Håller nu på att lära mig v
Quote from Funbeat user on 10 October 2013, 18:02Utan att hur du simma eller träna ja 30 kan var rimlig
Utan att hur du simma eller träna ja 30 kan var rimlig
Quote from Elias Engqvist on 10 October 2013, 19:08Det är ju helt omöjligt att säga - en del simmar bra efter någon månad och en del håller på år efter år utan att bli bra. Och med bra menar jag här komma under 2 min/100m
Det är ju helt omöjligt att säga - en del simmar bra efter någon månad och en del håller på år efter år utan att bli bra. Och med bra menar jag här komma under 2 min/100m
Quote from Funbeat user on 10 October 2013, 19:39Markus Lindegårdh - Jag skulle säga att din kondition har ca 10% med saken att göra, resten har hur snabbt du lär dig tekniken och hur gott vattenläge du har i dig själv osv. Simning är en teknikidrott långt före det är en konditionsidrott. Jag är en medf
Markus Lindegårdh - Jag skulle säga att din kondition har ca 10% med saken att göra, resten har hur snabbt du lär dig tekniken och hur gott vattenläge du har i dig själv osv. Simning är en teknikidrott långt före det är en konditionsidrott. Jag är en medf