Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningFunBeat Vinter Aquathlon Utmaning …
You need to log in to create posts and topics.

Öppnar med ett säkert kort på löpning från i veckan, 19:32.
Är ju mest långlöp fram till maran är avverkad om 2 veckor...
Sedan skall vi försöka pressa tiden med 1 minut.

Kanske dags för en sub25 på simningen i år... man kan ju alltid hoppas 🙂

24:54 på simning idag. I kortbana kommer man tydligen långt med starka ben och lägre kroppsvikt. Det är enda förklaringen till 20s från pers efter att ha simmat typ 5 ggr sen juli.

Innan jag uppdatera tabellen imorgon hann jag med en hård 5km. 23:52

4:26
4:42
4:51
4:55
4:57

Känns bra att springa på framfot insättning nu. Men jag sakna lite styrke i mina lår. Fick ingen ont under löpning och kände ingen stor skillnad infart men jag

26:38 på löpning under gårdagens "långpass"

Fick vara först någon dag iaf. Men förhoppningsvis går jag om Erik igen på lördag 😉

Lite bättre löptid idag, mest därför jag inte fick håll den här gången ! Det blev 25:23. Jag förstår inte hur ni kan springa under 20 minuter, jag är mycket imponerad (t+)

Ryan, blir nyfiken när du skriver att springa på framfoten. Försöker du aktivt landa endast på framfot med spänd fot eller är det avslappnad fot och framfot/mitten som gäller?

Vet ej riktig. Jag försöka landa på framfoten och lätt ner med hela fot. Jag upplever det mycket lättare att springa men pulsen stiger då jag har en högre steg frekvens också

Ok. Låter som mig när jag började 🙂

Tog ett tag att vänja dig vid 180 steg per minut, men det kommer med lite övning. Att slappna av allt från knäskålen och ner är också något nytt att lära sig. För att få en känsla för hur det ska vara så kan jag tips

Löptid: 21:08. Var mitt under dagens intervallpass och innehåller ca 1.5 km lätt jogg, så förbättringspotential finns...