Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningFunBeat Vinter Aquathlon Utmaning …
You need to log in to create posts and topics.

Missar såklart inte att vara med i år också. Landade strax under 43 totalt förra gången om jag minns rätt, så det är en mjukstart med 25:08 på första 5 km vid gårdagens tämligen lugna löppass.

Som tidigare är jag fd simmare, numera hobbytriathlet 🙂

Simning 30:23
Bra start, ganska nära under 30.

Hej,

Tack för en kul utmaning, grymt bra sätt att få referenstider för att följa utvecklingen i vinter.
Här kommer mina första tider löpning i terräng igår och 50m bassäng idag.

Jan Wilhelmson: Löpn: 22:43 Simn: 26:57

Ledsen Markus, men dagens 15x100m@1.45 ledde till 26:07 på 1500m (jättevarm kortbana).

Ajdå, då måste jag ner på 26min blankt, eller/och kapa löptiden. Är i god form i båda idrotterna och kan pressa tiderna lite vid god dagsform, men inga större kapningar så en halvminut totalt vore ganska mycket för mig. Och du kan väl också kapa dina tide

Men Markus, poängen är ju inte vad vi kan idag, poängen är ju att tävla och utveckla sig hela vintern.
Men ja, jag har nog 30s i båda grenarna att hämta i dagsläget.

Visst, men har man ganska så maxat sina tider nu återstår bara utveckling, och sådan går långsamt. Med icke maxade tider kan man ju kapa mer snabbt genom bara bättre dagsform eller högre ansträngning. Därav har det betydelse om man har mer att ge i dagslä

50:banan är på allvar. 25:banan kännar man helt klart tid på. Finns en ekvation vad alla vändningar gör på sluttiden.

Ny simtid och även nytt pers, 21.41!

Ny simtid och även nytt pers, 21.41!