Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFundering ang nedvarvning
You need to log in to create posts and topics.

Hur tänker du när du skriver att du tror på att jogga Leif? (nyfiken) 🙂

Poängen med att cykla är att få genomblödning utan att belasta muskeln på exakt samma sätt som i intervallen. Känns säkert mer behagligt.

Ja det låter faktiskt skönt. 🙂

Jag föredrar också jogg faktiskt. Har fått för mig att man snabbare uppnår meningen med nedvarvningen eftersom systemet sköljs igenom snabbare än efter vanlig gång, och därigenom påskyndar återhätmning/får mindre träningsvärk.

Men jag vet inte så noga e

Förr i tiden så joggade jag aldrig ned, efter träning eller efter lopp. Men sedan blev jag övertalad av Krister Lind att man ska jogga ned. Och jag har upplevt en märkbar skillnad hur det känns om man tränar dagen efter. Tidigare var jag halvdöd och benen

Rosa plyschdressvarning kanske? 😉

Fast så länge du inte joggar i den snabba delen av intervallerna är du förlåten Sylvia! 😀

😀

Nejdå, jag kör för fulla muggar! Eller, närmare bestämt, för MINA fulla muggar. Det som är lämplig intervallfart för mig, är ju för fasen jogg för andra. Har jag upptäckt. (H)

Fast jag får aldrig träningsvärk av intervall-löpning. Brukar också vara pigg i benen dagen efter även om jag tvärnitar efter intervallerna. Fast jag kör iofs aldrig ett snabb-pass dagen efter intervaller - då väljer jag något annat, lugnare löpning eller

Säger detsamma Sylvia, man kryper fram jämfört med många andra. Men det är bara att sätta på sig skygglapparna och leva i sin lilla värld där man själv är löparesset! 😉

Efter intervaller brukar inte mina ben vara speciellt sugna på att fortsätta. Först lite vila med antingen gång eller ståvila efter sista intervaller så brukar jag jogga igång och fortsätter tills det inte känns hemskt längre. Det brukar ta 10 minuter, me