Quote from Fredric Lagerström on 18 February 2009, 22:03Efter ett bra intervallpass tycker jag det känns skönt att lufsa fram ett tag.
Har en runda på 3,3 km som jag använder till det. Sen är det ju ett sätt att plocka på sej lite extra km med. Blir som ett personligt ärevarv. Men om passet inte gått riktigt s
Efter ett bra intervallpass tycker jag det känns skönt att lufsa fram ett tag.
Har en runda på 3,3 km som jag använder till det. Sen är det ju ett sätt att plocka på sej lite extra km med. Blir som ett personligt ärevarv. Men om passet inte gått riktigt s
Quote from Funbeat user on 18 February 2009, 22:13Nu kan jag inte hitta källan, men någonstans har jag läst att ca 70% av maxpuls skulle vara optimalt för att bli av med mjölksyra. Resonemanget gick ut på att musklerna har lättast att använda mjölksyran som bränsle vid den belastningen. Jag kan inte alls
Nu kan jag inte hitta källan, men någonstans har jag läst att ca 70% av maxpuls skulle vara optimalt för att bli av med mjölksyra. Resonemanget gick ut på att musklerna har lättast att använda mjölksyran som bränsle vid den belastningen. Jag kan inte alls
Quote from Catharina Brattlin on 18 February 2009, 23:00Det där har jag också läst, Pontus, men vet, som Du, inte heller om det stämmer. Tycker dock det känns skönare att lufsa på än att bara gå.
Att jag dessutom använder joggvila mellan intervaller och som nedvarvning ger mig mängd i kvalitetspassen. Så att
Det där har jag också läst, Pontus, men vet, som Du, inte heller om det stämmer. Tycker dock det känns skönare att lufsa på än att bara gå.
Att jag dessutom använder joggvila mellan intervaller och som nedvarvning ger mig mängd i kvalitetspassen. Så att
Quote from Funbeat user on 18 February 2009, 23:06Jag har lärt mig av Szalkai att man ska jogga, han till och med visade en graf vill jag minnas över hur mycket fortare man blir av med mjölksyran när man joggar jämfört med när man går. Kontentan var typ att går man behåller man slaggprodukterna i kroppen
Jag har lärt mig av Szalkai att man ska jogga, han till och med visade en graf vill jag minnas över hur mycket fortare man blir av med mjölksyran när man joggar jämfört med när man går. Kontentan var typ att går man behåller man slaggprodukterna i kroppen
Quote from Funbeat user on 18 February 2009, 23:44"Den som tänker må tala....jag tiger." Karlsson ur Hemsöborna//Kjell.
"Den som tänker må tala....jag tiger." Karlsson ur Hemsöborna//Kjell.
Quote from Funbeat user on 19 February 2009, 07:48Tack för alla intressanta svar! 🙂
Nu leder ju jogg helt plötsligt svarsligan.... (#)
Ett annat problem jag har när jag kör mina intervaller (som jag alltså kör på lunchen och nej - jag vill inte köra dom på kvällen) är tidsbrist. Jag har omöjligt 20 m
Tack för alla intressanta svar! 🙂
Nu leder ju jogg helt plötsligt svarsligan.... (#)
Ett annat problem jag har när jag kör mina intervaller (som jag alltså kör på lunchen och nej - jag vill inte köra dom på kvällen) är tidsbrist. Jag har omöjligt 20 m
Quote from Funbeat user on 19 February 2009, 08:27http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=140804
Quote from Funbeat user on 19 February 2009, 12:52Jag har ju som sagt börjat med nedvarvning efter lopp och hårda intervaller. Men 20min, näe någon måtta får det vara. upp till 2km nöjaer jag mig med 🙂
Jag har ju som sagt börjat med nedvarvning efter lopp och hårda intervaller. Men 20min, näe någon måtta får det vara. upp till 2km nöjaer jag mig med 🙂
Quote from Funbeat user on 19 February 2009, 13:14Ja Leif, det låter mer lagom. 🙂
Ja Leif, det låter mer lagom. 🙂