Quote from Lars Mörrby on 27 September 2008, 14:15Jodå - 42km på tre timmar på cykel klarar jag. 🙂
Men hålla ditt tävlingstempo på cykel - knappast. Förhoppningsvis är jag bättre på något annat i stället, typ bänkpress eller shellscript programmering.
Jodå - 42km på tre timmar på cykel klarar jag. 🙂
Men hålla ditt tävlingstempo på cykel - knappast. Förhoppningsvis är jag bättre på något annat i stället, typ bänkpress eller shellscript programmering.
Quote from Funbeat user on 27 September 2008, 14:18Det är du säkert avseende bänkpress. Den sortens kroppsarbete utför jag med en pallyft eller gaffeltruck.
Det är du säkert avseende bänkpress. Den sortens kroppsarbete utför jag med en pallyft eller gaffeltruck.
Quote from Funbeat user on 27 September 2008, 15:26Nu är jag inte allt för djupt insatt (inte alls faktiskt) i Maffetone. Men har inte elitidrottare alltid kört periodvis där de bara kör lugn träning? Det för att stärka kroppen så att den pallar med när man kör intensivt.
Anledning till att lugn träning
Nu är jag inte allt för djupt insatt (inte alls faktiskt) i Maffetone. Men har inte elitidrottare alltid kört periodvis där de bara kör lugn träning? Det för att stärka kroppen så att den pallar med när man kör intensivt.
Anledning till att lugn träning
Quote from Funbeat user on 27 September 2008, 15:29För att träna tre-fyra mil/h så innebär inte att det går i pulszon 1 hela tiden.
Det ligger ofta insprängt intervaller även i de längre passen för löpare.
För att träna tre-fyra mil/h så innebär inte att det går i pulszon 1 hela tiden.
Det ligger ofta insprängt intervaller även i de längre passen för löpare.
Quote from Funbeat user on 27 September 2008, 15:57Fia-Lotta!
Det är väl så att distansperioderna är nödvändiga för att kroppen skall hålla ihop när det är dags för den mera tempobetonade träningen.
Det är mycket enklare att öka träningsdoserna och uthålligheten än att bli snabbare. Tempoträningen måste
Fia-Lotta!
Det är väl så att distansperioderna är nödvändiga för att kroppen skall hålla ihop när det är dags för den mera tempobetonade träningen.
Det är mycket enklare att öka träningsdoserna och uthålligheten än att bli snabbare. Tempoträningen måste
Quote from Funbeat user on 27 September 2008, 17:16Jonas: Jag är urusel på att tävla! Blir ofokuserad och det går INTE bra! Jag presterar mycket bättre på träning. Fast det gör inte så mycket, vardagsträningen är det viktiga för mej - tävlar jag så gör jag det bara på kul. 🙂
Jag ser en klar förbättring
Jonas: Jag är urusel på att tävla! Blir ofokuserad och det går INTE bra! Jag presterar mycket bättre på träning. Fast det gör inte så mycket, vardagsträningen är det viktiga för mej - tävlar jag så gör jag det bara på kul. 🙂
Jag ser en klar förbättring
Quote from Funbeat user on 27 September 2008, 17:22Fia-Lotta:
En tips jag fick för ett tag sedan har kommit att betyda mycket för min tempoträning. Vi kvinnor ska vara noga med att anpassa vår träning (speciellt kvalitetsträning) till hormonvariationer över månaden. Det ger en otrolig utväxling i träning
Fia-Lotta:
En tips jag fick för ett tag sedan har kommit att betyda mycket för min tempoträning. Vi kvinnor ska vara noga med att anpassa vår träning (speciellt kvalitetsträning) till hormonvariationer över månaden. Det ger en otrolig utväxling i träning
Quote from Funbeat user on 27 September 2008, 17:44Helena, det där skulle jag gärna vilja veta mer om - inte minst för jag dagen precis innan mens brukar riva av mina absolut bästa pass, anmärkningsvärt starkare, snabbare och uthålligare. Det vore jätteintressant att höra var det du skrev om kommer ifrån
Helena, det där skulle jag gärna vilja veta mer om - inte minst för jag dagen precis innan mens brukar riva av mina absolut bästa pass, anmärkningsvärt starkare, snabbare och uthålligare. Det vore jätteintressant att höra var det du skrev om kommer ifrån
Quote from Funbeat user on 27 September 2008, 18:02Av en läkare...orkar inte gå in på detaljer. Det har i a f fungerat för mig. Kanske bara fungerar för mig av en ren slump, men i s f är det ju bra för mig 🙂
Av en läkare...orkar inte gå in på detaljer. Det har i a f fungerat för mig. Kanske bara fungerar för mig av en ren slump, men i s f är det ju bra för mig 🙂
Quote from Funbeat user on 27 September 2008, 19:21Fia-Lotta: Jojo, köra tokjobbiga intervaller bara för att det är kul. OK! Fast tycker det är ju en bra känsla också att övervinna sina dåliga sidor också.
Fia-Lotta: Jojo, köra tokjobbiga intervaller bara för att det är kul. OK! Fast tycker det är ju en bra känsla också att övervinna sina dåliga sidor också.