Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningFundering om att bli snabbare
You need to log in to create posts and topics.

Absolut: Jag ska träna på att tävla. 🙂

Synd Helena, för jag tyckte som sagt det lät intressant!

Hur som helst ville jag forska lite vidare i saken, och hittade ett äldre inlägg på en blogg jag följer: http://markatta.com/mary/funrun/?p=73

Där kan man läsa lite mera! 🙂

Mitt svar på ursprungsfrågan är Ja. Blev lite förvånad själv att jag kunde bli snabbare på milen med bara lättare pass.

Bakgrunden var att jag för några år sedan hade ont i ryggen och inte kunde köra några pass alls med tempo. Men jag ökade då i decembe

Fia: Då jag hade väntat 59 år på att bli snabbare utan att träna för det gav jag upp eftersom jag bara blev långsammare o långsammare. Sen i december -07 springer och cyklar jag en hel del intervaller och springer snabbdistans också... Vi får se nästa år

Helena Z!!!

Läste ditt inlägg längre upp:

"En tips jag fick för ett tag sedan har kommit att betyda mycket för min tempoträning. Vi kvinnor ska vara noga med att anpassa vår träning (speciellt kvalitetsträning) till hormonvariationer över månaden. Det g

Har varit med i en studie vid idrottsmedicin i Umeå där de skulle titta på just det. Jag var med i konditionsdelen där en grupp fick träna 4 pass 2 första veckorna i menscykeln och 2 pass de 2 sista och en grupp tvärt om och en tredje grupp 3 pass varje v

låter intressant.
och inte så dumt faktiskt.
men vi som inte har nån sån cykel?
vi kanske ska vara urstarka hela tiden 😉