Quote from Funbeat user on 11 December 2009, 08:31Jag lade min illa-luktande funktionströja i frysen före tvätt. Det funkade 😉
Jag lade min illa-luktande funktionströja i frysen före tvätt. Det funkade 😉
Quote from Catharina Brattlin on 11 December 2009, 10:09Maria, mina sport-bh:s från Casall funkar att köra i 60 grader. Även Rönish-bh:arna. Men jag låter de droptorka. Ingen tumling alltså.
Tror nog att Du vågar det.
Maria, mina sport-bh:s från Casall funkar att köra i 60 grader. Även Rönish-bh:arna. Men jag låter de droptorka. Ingen tumling alltså.
Tror nog att Du vågar det.
Quote from Funbeat user on 11 December 2009, 12:41ättika finns ju i olika % , vilken använder ni?
säg inte 12 % för då har jag köpt fel....men de går ju att blanda ut.
ättika finns ju i olika % , vilken använder ni?
säg inte 12 % för då har jag köpt fel....men de går ju att blanda ut.
Quote from Funbeat user on 11 December 2009, 16:47ÄttiksSPRIT ska det vara.
ÄttiksSPRIT ska det vara.
Quote from Funbeat user on 11 December 2009, 16:55Va? är jag en idiot? har jag köpt fel?
En flaska absolut ren ättika 24 % har jag i min hand...men jag ser att de går att späda.
usch vad de stinker..nån i familjen har inte skruvat åt korken och jag vickade på flaskan. Kan vara en nyfiken tonåring.
Va? är jag en idiot? har jag köpt fel?
En flaska absolut ren ättika 24 % har jag i min hand...men jag ser att de går att späda.
usch vad de stinker..nån i familjen har inte skruvat åt korken och jag vickade på flaskan. Kan vara en nyfiken tonåring.
Quote from Catharina Brattlin on 11 December 2009, 17:07Siv, Du är ingen idiot! Har Du köpt 24%-ig ättika är det bara att späda med det dubbla mot om den är 12%-ig.
Jag kör 1 del 12%-ig ättiksprit och 4 delar vatten. Du späder alltså en del 24%-ig ättika med 9 delar vatten. Spädningen blir då 1:10. T ex en h
Siv, Du är ingen idiot! Har Du köpt 24%-ig ättika är det bara att späda med det dubbla mot om den är 12%-ig.
Jag kör 1 del 12%-ig ättiksprit och 4 delar vatten. Du späder alltså en del 24%-ig ättika med 9 delar vatten. Spädningen blir då 1:10. T ex en h
Quote from Funbeat user on 11 December 2009, 18:08phuuu va skönt! 🙂
phuuu va skönt! 🙂
Quote from Funbeat user on 11 December 2009, 18:31Många bra tips i den här tråden!! Vill hänga på diskussionen om illaluktande funktionskläder... 1. Precis som redan konstaterats ovan - sköljmedel förstör andningsfunktionen. 2. Funktionskläder är tyvärr av sådan karaktär att de inte skall "återanvändas"
Många bra tips i den här tråden!! Vill hänga på diskussionen om illaluktande funktionskläder... 1. Precis som redan konstaterats ovan - sköljmedel förstör andningsfunktionen. 2. Funktionskläder är tyvärr av sådan karaktär att de inte skall "återanvändas"
Quote from Funbeat user on 12 December 2009, 16:08Nu har jag kört attika i tvätten med alla NMT kläder och träningskläder 🙂 nu luktar dessa inte träsk eller sunkigt utan faktiskt lite rent.
Tack för tipset
Nu har jag kört attika i tvätten med alla NMT kläder och träningskläder 🙂 nu luktar dessa inte träsk eller sunkigt utan faktiskt lite rent.
Tack för tipset
Quote from Funbeat user on 13 December 2009, 11:30Siv, jag köper alltid 24%ig ättika, ser den andra som slöseri med utrymmet 😉
Bara att späda med hälften vatten som Sylvia skriver om man vill ha ättikssprit.
Siv, jag köper alltid 24%ig ättika, ser den andra som slöseri med utrymmet 😉
Bara att späda med hälften vatten som Sylvia skriver om man vill ha ättikssprit.