Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har för första gången i mitt liv börjat löpa regelbundet och mycket. Jag har i perioder på sommaren sprungit som komplement till annan träning eller till TV-soffan, men nu börjar jag få ordentlig fason på träningen och får bara mer och mer smak för lö

Tröjor och tights bör vara i funktionsmaterial som håller dig torr, olika tillverkare kallare det olika saker, Nike t ex kallar sitt för Nike DryFit. Känn efter så det inte sitter otrevliga sömmar som kan skava, det gäller tröjor så väl som tights och str

Tights är tyvärr ofta ganska dyra, men om du har tur kan du hitta några på rea såhär i början av sommaren. T-shirts behöver inte kosta mycket alls, en noname-tröja i funktionsmaterial kan man nog få för en hundring på de stora sportaffärerna.

Åh, kul med bra och snabba svar!

I dagsläget har jag två funktions t-shirts som jag är jättenöjd med. När det är varmare ute upplever jag det inte lika besvärande att bli blöt så då kör jag i vanliga linnen jag trivs i.

Varför "måste" man ha tights? För

Grund-outfit för mig i alla fall: T-shirt, kalsonger (Craft), 3/4-tights (Salomon), löparstrumpor (Seger), keps, skor. Allt i funktionsmaterial. Använder mest kläder från Salomon, Craft och Newline. Salomon är oftast dyra medan Craft och Newline har lite

Måste och måste, de är bra på att förhindra att huden skavs när man springer (iaf råkade jag ut för det i vanliga träningsbyxor, att insidan av låren skavdes mot varandra så jag fick hudlösa partier som sved jättemycket). Men om man inte lider av det som

En lösning på att du känner dig lite obekväm i att bara ha tajts är väl i såfall att springa i korta tajts med shorts ovanpå. Har inte provat själv och vet inte om det hindrar skav, men det borde det väl göra. 🙂

Shorts utanpå tightsen är ett klassiskt knep som blyga killar kör med 🙂

🙂

Och tjejer som har köpt skitsnygga shorts som inte går att springa i eftersom de ger skavsår funderar också i de banorna...

Inget svar på din fråga om kläder, men du vet att det inte är regnet som gör dig förkyld va?
Jag tror helt ärligt att du hade blivit förkyld när du blev det oavsett om du hade vanliga kläder eller hade haft funktionskläder. Du hade väl helt enkelt mött et