Quote from Elias Engqvist on 16 June 2009, 14:02Då man tänker på kläder att ha i regn: Det är meningslöst att föröka hitta nåt som håller en torr!
Som Lady G var inne på: Om det är kallt är det bra att ha något vind-avvisande. Sen är underställströja i tunt ylle bland det bästa som finns i det läget.
Då man tänker på kläder att ha i regn: Det är meningslöst att föröka hitta nåt som håller en torr!
Som Lady G var inne på: Om det är kallt är det bra att ha något vind-avvisande. Sen är underställströja i tunt ylle bland det bästa som finns i det läget.
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 14:07Håller med Christer. Ylle är kanon. Om du "investerar" i ett par Smartwool strumpor kommer du inte vilja använda något annat efter det.
BILD:http://cache.prolitegear.com/prolitegear/images/large/smartwool_phd_run_light_mini_graphite_lg.JPG
Håller med Christer. Ylle är kanon. Om du "investerar" i ett par Smartwool strumpor kommer du inte vilja använda något annat efter det.
BILD:http://cache.prolitegear.com/prolitegear/images/large/smartwool_phd_run_light_mini_graphite_lg.JPG
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 15:16Tycker Stadiums eget lågprimärke SOC är prisvärt o helt ok både i utseende o funktion. Kompletterat med ett rea-underställ av vilket märke som helst som sitter ok och 2-3 par inte allt för dyra strumpor med ylleinslag, så klarar du träning fram till vinte
Tycker Stadiums eget lågprimärke SOC är prisvärt o helt ok både i utseende o funktion. Kompletterat med ett rea-underställ av vilket märke som helst som sitter ok och 2-3 par inte allt för dyra strumpor med ylleinslag, så klarar du träning fram till vinte
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 15:33Jag använder funktionströjor och köper då gärna lite luftiga sådana (läs större storlek). Tycker inte om när de sitter tight på kroppen. Kliandet tar överhanden och det klarar jag mig utan.
Sedan kör jag med "prassel-byxor" modell längre. På sommaren när
Jag använder funktionströjor och köper då gärna lite luftiga sådana (läs större storlek). Tycker inte om när de sitter tight på kroppen. Kliandet tar överhanden och det klarar jag mig utan.
Sedan kör jag med "prassel-byxor" modell längre. På sommaren när
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 15:35Åh vad många bra tips! Sådant ni skriver är nog självklarheter för er, men sådant jag upptäcker av mina "misstag". Vissa är sköna att slippa göra!
Ja, jag förstår att man inte enkom blir förkyld av att bli kall, men när man blir kall så sänks imunförsvar
Åh vad många bra tips! Sådant ni skriver är nog självklarheter för er, men sådant jag upptäcker av mina "misstag". Vissa är sköna att slippa göra!
Ja, jag förstår att man inte enkom blir förkyld av att bli kall, men när man blir kall så sänks imunförsvar
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 16:05Ja, det där låter bra alltihopa. När det gäller väta och regn så blir ju en någorlunda ambitiös löpare genomsvett efter ett tag så lite regn gör ingen skillnad på vätan, däremot för nedkylningen som flera har påtalat.
Annars skulle jag säga att generell
Ja, det där låter bra alltihopa. När det gäller väta och regn så blir ju en någorlunda ambitiös löpare genomsvett efter ett tag så lite regn gör ingen skillnad på vätan, däremot för nedkylningen som flera har påtalat.
Annars skulle jag säga att generell
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 16:07Bra påpekat av Micke. Tänk på att svettning i sig inte är nåt positivt eller nödvändigt (om det inte är hett ute), bättre att klä sig "lagom" än att svettas floder
Bra påpekat av Micke. Tänk på att svettning i sig inte är nåt positivt eller nödvändigt (om det inte är hett ute), bättre att klä sig "lagom" än att svettas floder
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 16:43Bra att tänka på att inte klä sig för varmt. Om man ska springa i en timme är det bättre att frysa de första 5 minuterna än att vara för varm de sista 55 minuterna. Om man är lagom klädd ska det vara kallt när man står still.
Bra att tänka på att inte klä sig för varmt. Om man ska springa i en timme är det bättre att frysa de första 5 minuterna än att vara för varm de sista 55 minuterna. Om man är lagom klädd ska det vara kallt när man står still.
Quote from Jan Lundquist on 16 June 2009, 16:57Idag på väg hem från jobbet mötte jag en joggande man sponsrad av Craft i t-shirt (antar jag) layer 2 jacka och layer 2 byxor. Idag var det varmaste dagen i Juni med uppemot 17 grader och solsken 😀
Idag på väg hem från jobbet mötte jag en joggande man sponsrad av Craft i t-shirt (antar jag) layer 2 jacka och layer 2 byxor. Idag var det varmaste dagen i Juni med uppemot 17 grader och solsken 😀
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 17:40Mitt bästa plagg är en Trotter-tröja från Lundhags. Den står tillräckligt pall för regn och blåst utan att det blir blött inifrån. Under den väljer jag allt från linne till flera lager i funktionsmaterial beroende på utetemperatur.
Mitt bästa plagg är en Trotter-tröja från Lundhags. Den står tillräckligt pall för regn och blåst utan att det blir blött inifrån. Under den väljer jag allt från linne till flera lager i funktionsmaterial beroende på utetemperatur.