Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag springer i tights (hellånga eller knäkorta) för det är så bekvämt. Inget flängande tyg kring benen och minimalt "vindmotstånd" hehe 😉
På överkroppen har jag funktionstshirt eller linne från adidas (köpte ett helbra kit med knäkorta tights + tshirt på

Hej och återigen tack för bra svar och erfarenheter!

Bra sportBHar är jag noga med, iaf vad gäller stödet. Har egentligen bara en som andas tillräckligt bra för att funka när det är kyligare ute. Men när det är sommarvarmt eller inomhusträning har jag in

Merinoull är ett suveränt material. De är tunna, transporterar bort fukt, torkar snabbt och håller dig varm. DESSUTOM är det ett helmysko material för man kan svettas i dem flera gånger i rad utan att tvätta dem emellan och ändå luktar de inte. 😀

På tal om det så undrar jag hur ofta ni tvättar era löparkläder?
Det hör hemma i en annan tråd, men sånt brukar inte vara så viktigt här på funbeat vad jag har märkt (L)

Varje gång jag använt dem

En gång om året???

Jag handtvättar mina kläder direkt efter varje pass, eller en gång per dag om jag kör flera pass samma dag (t.ex. när jag cykelpendlar till jobbet).

Sen trycker jag ned hela klabbet i tvättmaskin var 3:e vecka ca.

Ett husmorstips för de som tycker att f

Haha Christer ...exakt....När hustrun och dottern skriker: Nu får du väl för faan tvätta träningskläderna... då släpper jag ner dom i källartrappen å dottern tvättar dom...(Under protest..!?)...Snuskigt...tja inte vet jag..! har dom ju bara på mig under e

Nu var det där för att retas med Per!

Annars skulle det väl vara: Jag tvättar dom en gång om året vare sig det behövs eller ej!

Tvättar alla plagg minst en gång i veckan, men när det är som allra svettigast brukar dom få följa med i duschen och bli avsköljda direkt efter passet.

För vinterbruk köffte jag billiga strumpor och microfiber underställ härifrån
http://www.ullmax.se
Fun