Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 23:41Varje gång? Är det bara jag som tycker att det är lite onödigt (lite miljö och resurstänk här då)?
Själv brukar jag däremot hänga upp dem efter varje gång, så dom torkar ordentligt. Sen använder jag dem igen. Kanske tvättar efter en vecka?
Eller ett år?
Varje gång? Är det bara jag som tycker att det är lite onödigt (lite miljö och resurstänk här då)?
Själv brukar jag däremot hänga upp dem efter varje gång, så dom torkar ordentligt. Sen använder jag dem igen. Kanske tvättar efter en vecka?
Eller ett år?
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 00:08Jag tvättar också mina mellan varje gång, fast inte separat som det står på lappen utan vanlig kulörtvätt med liknande färger. När jag ändå tvättar menar jag. Det är inte så att jag drar igång en maskin enbart för löparkläderna, de åker med i nästa maskin
Jag tvättar också mina mellan varje gång, fast inte separat som det står på lappen utan vanlig kulörtvätt med liknande färger. När jag ändå tvättar menar jag. Det är inte så att jag drar igång en maskin enbart för löparkläderna, de åker med i nästa maskin
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 06:00Funktionsmaterial = Polyester.
Polyester är en plast som har egenskapen att den dar till sig och absorberar lukt. Det betyder att om man tvättar sällan så får man inte ur lukten.
Handtvätt som jag kör är säkert 50 ggr skonsammare mot miljön än tvättmas
Funktionsmaterial = Polyester.
Polyester är en plast som har egenskapen att den dar till sig och absorberar lukt. Det betyder att om man tvättar sällan så får man inte ur lukten.
Handtvätt som jag kör är säkert 50 ggr skonsammare mot miljön än tvättmas
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 08:36Jag gör som Lady, kör med dem i vanliga blåtvätten.
Att inte tvätta varje gång är inget alternativ för det finns inget som luktar så illa som använda träningskläder. Den lukten kommer tillbaka så fort man blir varm igen *irk*
Jag gör som Lady, kör med dem i vanliga blåtvätten.
Att inte tvätta varje gång är inget alternativ för det finns inget som luktar så illa som använda träningskläder. Den lukten kommer tillbaka så fort man blir varm igen *irk*
Quote from Bjarne Lewin on 17 June 2009, 09:08Jag har funderat på att göra med träningskläderna som med bikinin. Den får helt enkelt ligga på golvet under mig när jag duschar och sen sköljer jag den bara i handfatet hänger upp den tills nästa gång jag ska bada. Maksintvätten blir nästa gång jag tvätt
Jag har funderat på att göra med träningskläderna som med bikinin. Den får helt enkelt ligga på golvet under mig när jag duschar och sen sköljer jag den bara i handfatet hänger upp den tills nästa gång jag ska bada. Maksintvätten blir nästa gång jag tvätt
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 09:15Evely, precis så gör jag, dom får duscha med mej.
Evely, precis så gör jag, dom får duscha med mej.
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 09:24Själv kan jag inte tänka mig att använda samma träningskläder flera dagar på raken, inte de som varit närmast kroppen i alla fall. Bara byxorna, för jag svettas inte så mycket om benen när jag springer (efter spinningpassen är det dock ett måste då byxorn
Själv kan jag inte tänka mig att använda samma träningskläder flera dagar på raken, inte de som varit närmast kroppen i alla fall. Bara byxorna, för jag svettas inte så mycket om benen när jag springer (efter spinningpassen är det dock ett måste då byxorn
Quote from Bjarne Lewin on 17 June 2009, 09:26Okej! Och efter den behandlingen tar du på dem på nästa träningspass igen då?!
Jag vill inte ifrågasätta dig. Jag tycker bara att det låter för enkelt för att vara sant 🙂
Okej! Och efter den behandlingen tar du på dem på nästa träningspass igen då?!
Jag vill inte ifrågasätta dig. Jag tycker bara att det låter för enkelt för att vara sant 🙂
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 11:07Har för mig att det fins en Dilbertstrip där Wally filosoferar kring handdukar:
ungefär
1) När han kliver ur duschen är han det renaste i lägenheten.
2) Alltså blir handduken renare när han torkar sig på den
3) Därför behöver den aldrig tvättasdäremot
Har för mig att det fins en Dilbertstrip där Wally filosoferar kring handdukar:
ungefär
1) När han kliver ur duschen är han det renaste i lägenheten.
2) Alltså blir handduken renare när han torkar sig på den
3) Därför behöver den aldrig tvättas
däremot
Quote from Funbeat user on 17 June 2009, 11:12Bra behå, bra strumpor. definitivt.
Inte bara Stadium har lågprismärke, det har vad jag vet även de andra kedjorna, kan vara värt att kolla på förutom reor. Capris testa att de inte korvar ihop sig i knävecken, det kan de göra med fel längd, annars känns
Bra behå, bra strumpor. definitivt.
Inte bara Stadium har lågprismärke, det har vad jag vet även de andra kedjorna, kan vara värt att kolla på förutom reor. Capris testa att de inte korvar ihop sig i knävecken, det kan de göra med fel längd, annars känns