Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 13:24Långpass är när man börjar räkna timmar och mil samt när det är mellan städer. Nu menar jag inte mellan Stockholm och Sundsvall, men det ska vara en bit. Långpass löp kan vara 3 h och cykel 5-6 h, eller längre såklart.
Fast är man en sprinter så blir det
Långpass är när man börjar räkna timmar och mil samt när det är mellan städer. Nu menar jag inte mellan Stockholm och Sundsvall, men det ska vara en bit. Långpass löp kan vara 3 h och cykel 5-6 h, eller längre såklart.
Fast är man en sprinter så blir det
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 13:51Hur långt är ett snöre?
Hur långt är ett snöre?
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 14:31Oj oj oj...det där med långpass asså jag vet inte men jag tyckte att 10 km är ett långpass, men klart springer man en kilometer i timmen kan det ju löna sig hahahaha...
Oj oj oj...det där med långpass asså jag vet inte men jag tyckte att 10 km är ett långpass, men klart springer man en kilometer i timmen kan det ju löna sig hahahaha...
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 16:57Allt över 60min kan du räkna som långpass!
Allt över 60min kan du räkna som långpass!
Quote from ellen olsson on 11 August 2010, 20:07Magnus: Tävlade vi på Chalmers? 😉
Magnus: Tävlade vi på Chalmers? 😉
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 20:10Kanske någon gäng vad gäller ölkonsumtion. Men minnet är lite suddigt...
Kanske någon gäng vad gäller ölkonsumtion. Men minnet är lite suddigt...
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 23:27Javisst måste träningsmetoderna vara anpassade efter målsättning Jacob. Ju längre man nått, utifrån sina förutsättningar, ju viktigare blir träningupplägget för nya förbättringar
Som nyböjare däremot räcker mängdträning (av någorlunda rätt sort) långt uta
Javisst måste träningsmetoderna vara anpassade efter målsättning Jacob. Ju längre man nått, utifrån sina förutsättningar, ju viktigare blir träningupplägget för nya förbättringar
Som nyböjare däremot räcker mängdträning (av någorlunda rätt sort) långt uta
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 10:44All träning är bra för att minska vikten.
Hårda pass som intervaller ger också stor effekt och räknat per tid det mest effektiva. Detta pga all förbränning som sker efter passet när kroppen bygger upp det som slitits och superkompenserar.
Har man tid fö
All träning är bra för att minska vikten.
Hårda pass som intervaller ger också stor effekt och räknat per tid det mest effektiva. Detta pga all förbränning som sker efter passet när kroppen bygger upp det som slitits och superkompenserar.
Har man tid fö
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 15:06Nellie: jag tycker också att långpass är från 1 timme.
Om man är tämligen nybörjare eller ny/omstartad löpare och ligger på 2-3 pass i veckan på 2-6 km så är det lämpligt att ha ett pass per vecka där man är ute minst en timme.För en mer van löpare kan
Nellie: jag tycker också att långpass är från 1 timme.
Om man är tämligen nybörjare eller ny/omstartad löpare och ligger på 2-3 pass i veckan på 2-6 km så är det lämpligt att ha ett pass per vecka där man är ute minst en timme.
För en mer van löpare kan
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 12:03Jag håller med om att ett pass på över en timma är en lämplig definition på långpass, i alla fall innan man tillhör de mer avancerade löparna.
Själv tappade jag rätt snabbt 5 kg då jag ökade med ytterligare ca 10km/vecka.
Om man är ute efter att maximer
Jag håller med om att ett pass på över en timma är en lämplig definition på långpass, i alla fall innan man tillhör de mer avancerade löparna.
Själv tappade jag rätt snabbt 5 kg då jag ökade med ytterligare ca 10km/vecka.
Om man är ute efter att maximer