Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGöra löpningen lite roligare?
You need to log in to create posts and topics.

Ungefär så (som illbatting svarade) tänkte jag svara också. Jag tog god tid på mig innan jag kallade mig själv för löpare och jag bryr mig egentligen inte heller om ifall någon säger joggare för det är själva utförandet, alltså springeriet, som betyder nå

Vissa saker får man vänja sig vid. Man kan träna sig till ett flyt. Just nu har jag inte flytet i löpningen (joggandet/lufsandet, är inte så snabb). I gång har jag flytet. Behöver inte tänka. Benen går av sig själva men det är tidskrävande att gå. En 2 mi

Har du upplevt den där wow-jag-vill-ut-känslan förut?

Jag kallar mig själv för löpare och när jag tittar i din kalender kan jag konstatera att du är snabbare än mig i alla fall.

Fundera över det andra skrivit i några av inläggen ovan.

@AM R Medväska När det gäller att gå/cykla långt ja. En sommar när jag var arbetbslös var jag ute och gick flera mil varje dag i skog och mark med ett konstant leende 🙂 men även när det kommer till att gå/cykla eller åka på PSI-pass har man ju dippar vi

men att gå mycket och långt är ju en aktivitet i sig själv som inte behöver stå tillbaka för löpningen.

Kolla t.ex. in: http://aventyrsvandra.outsideonline.se/

Sen har vi förstås Christer Svensson, gångare från Växjö, som har den irriterande vanan att

@Mikael jag känner Roland och vi är väl av samma sort. Jag vandrar ofta och med så lite grejer det bara går. Vi har träffats på några lopp.

Det känns som om jag trampat folk på tårna för att jag inte till 1000 % älskar löpning från sekund 1 jag snör på m

Löpning skall inte vara roligt. Om man någon gång upplever att det här var ju skôj/skönt/härligt så har vet man åtminstone att man gör fel. Löpning handlar om blodgråtning när det utförs korrekt.

@Camilla för mig har löparen inget med hastigheten att göra utan vad jag själv stoppar in mig i för ett fack. För mig är en löpare någon som har det som primär träningsform oavsett fart. Eller själv kallar sig för det. Jag är inte där mentalt ännu, jag ha

Tycker din lista var väldigt bra, många av dina punkter finns på min lista också.

Inte sjuttsingen är löpning det man älskar mest här i världen emellanåt, säkrskilt inte när det regnar småspik och blåser halv storm. Men känslan när man kommer in, skakar