Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 11:35Jag ska springa mitt första maraton i sommar, jag hade ett träningsprogram som jag fick lägga åt sidan pga av två förkylningar i början på året.
Jag har fått tips om träning från flera kloka personer, det jag har haft som mantra nu när det tagit emot är
Jag ska springa mitt första maraton i sommar, jag hade ett träningsprogram som jag fick lägga åt sidan pga av två förkylningar i början på året.
Jag har fått tips om träning från flera kloka personer, det jag har haft som mantra nu när det tagit emot är
Quote from Marléne Lönnqvist on 26 April 2012, 11:42@Camilla känner igen det där. När jag kom igång med träning efter många års uppehåll 2005 hade jag en "personlig motivator" i form av en kompis. Han skickade meddelanden "Varit ut än, om inte ge dig ut, om du varit bra jobbat". När jag gnällde över att de
@Camilla känner igen det där. När jag kom igång med träning efter många års uppehåll 2005 hade jag en "personlig motivator" i form av en kompis. Han skickade meddelanden "Varit ut än, om inte ge dig ut, om du varit bra jobbat". När jag gnällde över att de
Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 11:51Tror att Anders är inne på någonting. För mig som springer ultra så är löpning smärta, blodsmak, frossa, värmeslag, total utmattning, självförnekelse, pendlande mellan hopp och förtvivlan. Det är också glädjen av att tänja på sina gränser långt bortom vad
Tror att Anders är inne på någonting. För mig som springer ultra så är löpning smärta, blodsmak, frossa, värmeslag, total utmattning, självförnekelse, pendlande mellan hopp och förtvivlan. Det är också glädjen av att tänja på sina gränser långt bortom vad
Quote from Marléne Lönnqvist on 26 April 2012, 13:46@Anders och @Mikael ja men då så, då är jag ju redan där (fast gåendens) 😉 jag grät en skvätt på Lapland ultra i fjol (när stortånaglarna ställde sig rakt upp) och även i förrfjol när jag gjorde ett tappert försök att spurta sista km med kramp i båda va
@Anders och @Mikael ja men då så, då är jag ju redan där (fast gåendens) 😉 jag grät en skvätt på Lapland ultra i fjol (när stortånaglarna ställde sig rakt upp) och även i förrfjol när jag gjorde ett tappert försök att spurta sista km med kramp i båda va
Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 14:01Jag har inte svarat alls för din lista är fullständigt komplett, kom inte på en enda detalj som saknades (t+)!
Vi kan alla tappa motivationen för kortare eller längre perioder oavsett vilken nivå vi ligger på. Just nu ser jag fram emot obanatlöpningen på
Jag har inte svarat alls för din lista är fullständigt komplett, kom inte på en enda detalj som saknades (t+)!
Vi kan alla tappa motivationen för kortare eller längre perioder oavsett vilken nivå vi ligger på. Just nu ser jag fram emot obanatlöpningen på
Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 14:06Jag minns att jag sprang om dig Beatrice på Lappland ultra för två år sedan. Orkar du runt 100 km så är du ju på rätt väg. Du får väl fortsätta träna knäna och försöka lägga in mer och mer löpning. Men det är ju inte fel att gå. Faktum är att det inte är
Jag minns att jag sprang om dig Beatrice på Lappland ultra för två år sedan. Orkar du runt 100 km så är du ju på rätt väg. Du får väl fortsätta träna knäna och försöka lägga in mer och mer löpning. Men det är ju inte fel att gå. Faktum är att det inte är
Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 14:17Béatrice: Verkar ju vara intressanta tankar så jag dissar definitivt inte dem. Speciellt att variera långpassen i olika miljöer tycker jag är kul.
Att springa en bestämd sträcka med jämna mellanrum för att se eventuella förbättringar tycker jag är motive
Béatrice: Verkar ju vara intressanta tankar så jag dissar definitivt inte dem. Speciellt att variera långpassen i olika miljöer tycker jag är kul.
Att springa en bestämd sträcka med jämna mellanrum för att se eventuella förbättringar tycker jag är motive
Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 14:21"Löpning skall inte vara roligt. Om man någon gång upplever att det här var ju skôj/skönt/härligt så har vet man åtminstone att man gör fel. Löpning handlar om blodgråtning när det utförs korrekt."
OJ vad fel jag gör.... Nästan varje gång. Kanske lika b
"Löpning skall inte vara roligt. Om man någon gång upplever att det här var ju skôj/skönt/härligt så har vet man åtminstone att man gör fel. Löpning handlar om blodgråtning när det utförs korrekt."
OJ vad fel jag gör.... Nästan varje gång. Kanske lika b
Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 14:29Du behöver inte lägga av men du kan lägga in lite vasst grus i skon nästa gång du springer. Sånt brukar ta bort det värsta av den sköna känslan.
Du behöver inte lägga av men du kan lägga in lite vasst grus i skon nästa gång du springer. Sånt brukar ta bort det värsta av den sköna känslan.
Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 14:31Tack för tipset Per, jag blev riktigt orolig att jag helt enkelt ska ha för skönt på mina löpturer.... 😉
Tack för tipset Per, jag blev riktigt orolig att jag helt enkelt ska ha för skönt på mina löpturer.... 😉