Quote from Guest on 25 January 2011, 20:29Hur träna ni inför Göteborgsvarvet nu under vintern?
Hur många gånger i vecka hårda pass ? eller väntar ni till längre fram med intervallerna?Mitt mål är att komma runt 1,30 ska jag träna intervaller reda nu eller kan jag vänta ett tag till?
Hur träna ni inför Göteborgsvarvet nu under vintern?
Hur många gånger i vecka hårda pass ? eller väntar ni till längre fram med intervallerna?
Mitt mål är att komma runt 1,30 ska jag träna intervaller reda nu eller kan jag vänta ett tag till?
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 20:39Lugn distans.
Snabbare kortpass.
Backintervaller.(t+)
Lugn distans.
Snabbare kortpass.
Backintervaller.
(t+)
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 21:24Kontinutet och simning
tills isen försvinner.
Kontinutet och simning
tills isen försvinner.
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 21:26November till Januari körde jag bara lugna men långa pass.
Nu har jag börjar med:
- 1 x Snabbdistans (5-10 km)
- 1 x Intervall (5-10 km)
- 1 x Långpass (15-25 km)Ibland blir det ytterligare ett feel good-pass i veckan.
Hoppas att detta skall leda till
November till Januari körde jag bara lugna men långa pass.
Nu har jag börjar med:
- 1 x Snabbdistans (5-10 km)
- 1 x Intervall (5-10 km)
- 1 x Långpass (15-25 km)
Ibland blir det ytterligare ett feel good-pass i veckan.
Hoppas att detta skall leda till
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 21:56Albert frågan är om du inte spänner bågen lite för hårt.Enligt din almenacka gjorde du 1:49 förra året.Även om det var extremt tuffa förhållanden är det en bit kvar ner till 1:30.Vet inte om du testat milen, men den bör gå på ca 42 min.Intervallträning är
Albert frågan är om du inte spänner bågen lite för hårt.Enligt din almenacka gjorde du 1:49 förra året.Även om det var extremt tuffa förhållanden är det en bit kvar ner till 1:30.Vet inte om du testat milen, men den bör gå på ca 42 min.Intervallträning är
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 22:00Om man kollar på Alberts träning, och om han inte skadar sig eller går sönder och om han kommer ut och börja springa i verkligheten istället för på löpåband eller åka längdskidor (H), hamnar närmare 1:25 än 1:30.
Det är vad jag tror.
Om man kollar på Alberts träning, och om han inte skadar sig eller går sönder och om han kommer ut och börja springa i verkligheten istället för på löpåband eller åka längdskidor (H), hamnar närmare 1:25 än 1:30.
Det är vad jag tror.
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 22:10Du kan börja med kvalitetsträning i form av tröskel, snabbdistans, fartlek eller backträning en eller ett par gånger i veckan redan nu, beroende på hur van du är. Lägg in ett pass på minst 14-15 km varannan veckan och fyll upp resten av tiden med 8-12 km
Du kan börja med kvalitetsträning i form av tröskel, snabbdistans, fartlek eller backträning en eller ett par gånger i veckan redan nu, beroende på hur van du är. Lägg in ett pass på minst 14-15 km varannan veckan och fyll upp resten av tiden med 8-12 km
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 06:36Jag kör på Szalkais mara program och det är 2 kvalitets pass i veckan nu. Nu skall man ha grundträningen klar och dax att öka farten...
Kör på 3 h programmet
Jag kör på Szalkais mara program och det är 2 kvalitets pass i veckan nu. Nu skall man ha grundträningen klar och dax att öka farten...
Kör på 3 h programmet
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 16:39Kalle jag springer milen på 41 min förra året. gjorde en halvmara på 1.40
Kalle jag springer milen på 41 min förra året. gjorde en halvmara på 1.40
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 20:21Det är bra jobbat, du är ju snabb som en vessla.Jag har inte varit i närheten av 41 min på milen.Gjorde 1:31 på Broloppet förra året o lite annat smått o gott.Utan att veta verkar det som du behöver volym träning o lite längre intervaller.det gäller ju at
Det är bra jobbat, du är ju snabb som en vessla.Jag har inte varit i närheten av 41 min på milen.Gjorde 1:31 på Broloppet förra året o lite annat smått o gott.Utan att veta verkar det som du behöver volym träning o lite längre intervaller.det gäller ju at