Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGöteborgsvarvet!
You need to log in to create posts and topics.

Försök att köra minst ett längre distanspass i veckan. Verkar som du springer mycket 5-10 km pass och då i ganska bra fart. Försök att hålla nere farten på distanspassen, 5:00 - 5:15 nånstans och 12-20 km.

Tycker du att det blir för tråkigt är det inte h

Ska han ner under 1.30 borde distanspassen (10-12 km) gå i typ 4.30-tempo utan problem, långsammare än det tycker jag personligen känns konstigt.

tror inte farten är ngt problem,dessutom räcker det inte med 10-12km,hellre lägga lite längre pass på typ 20 km i 5.30 för att härda

Fast jag skiljer på distans och långpass. Klart man behöver långpass på 15+ km där tempot inte är så viktigt, men distanspassen runt milen är ju knappt värda att springa om de går i 5.30-tempo.

Så är det säkert.Bara hoppas att det går bra.Just nu är det prepp för 6-timmars som gäller för min del,skall vara farthållare på GBG varvet,hursom är det en härlig folkfest

Knappt värt att springa 10 km i 5.30 fart?
Göteborgsvarvet slutförs av ungefär 40000 deltagare. Där finns människor i alla åldrar. Jag började springa när jag blev 66 år och har nu varit med i 3 halvmaror. Vi tränar faktiskt också en del. Det var 15000 ef

Hej Jens, varför döljer du din träning? Jag tror att han menade att det var ointressant för honom att springa 10km i 5:30-tempo!

Du började då du var 66 skrev du - hur gammal är du nu då? (Jag är 63)

@Jens: Nu missuppfattade du mig något. Det jag menade var att om man tränar för att klara av halvmaran på 1.30 är det inte speciellt meningsfullt att springa 10 km i 5.30-tempo, om man nu inte tar det som ett återhämtningspass.

Jag ber om ursäkt ifall ja

Tjo!

Det låter bra det ni säger!
Jag gjorde 38 minuter på milen förra året och hoppas komma under 1.24.00 på GB-varvet!
Jag kör mest långpass nu och något intervall pass i veckan. Snabbpass sker mest när det är tävlingar. Ett av långpasen ska vara över 2

skulle det kunna räcka kör 3 löppass i vecka som om ett är intervallpass något långpass och ett fartpass? om man ska springa göteborgsvarvet på 1.30? Eller ska de var mer pass?