Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 21:00Försök att köra minst ett längre distanspass i veckan. Verkar som du springer mycket 5-10 km pass och då i ganska bra fart. Försök att hålla nere farten på distanspassen, 5:00 - 5:15 nånstans och 12-20 km.
Tycker du att det blir för tråkigt är det inte h
Försök att köra minst ett längre distanspass i veckan. Verkar som du springer mycket 5-10 km pass och då i ganska bra fart. Försök att hålla nere farten på distanspassen, 5:00 - 5:15 nånstans och 12-20 km.
Tycker du att det blir för tråkigt är det inte h
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 21:38Ska han ner under 1.30 borde distanspassen (10-12 km) gå i typ 4.30-tempo utan problem, långsammare än det tycker jag personligen känns konstigt.
Ska han ner under 1.30 borde distanspassen (10-12 km) gå i typ 4.30-tempo utan problem, långsammare än det tycker jag personligen känns konstigt.
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 21:45tror inte farten är ngt problem,dessutom räcker det inte med 10-12km,hellre lägga lite längre pass på typ 20 km i 5.30 för att härda
tror inte farten är ngt problem,dessutom räcker det inte med 10-12km,hellre lägga lite längre pass på typ 20 km i 5.30 för att härda
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 22:14Fast jag skiljer på distans och långpass. Klart man behöver långpass på 15+ km där tempot inte är så viktigt, men distanspassen runt milen är ju knappt värda att springa om de går i 5.30-tempo.
Fast jag skiljer på distans och långpass. Klart man behöver långpass på 15+ km där tempot inte är så viktigt, men distanspassen runt milen är ju knappt värda att springa om de går i 5.30-tempo.
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 23:02Så är det säkert.Bara hoppas att det går bra.Just nu är det prepp för 6-timmars som gäller för min del,skall vara farthållare på GBG varvet,hursom är det en härlig folkfest
Så är det säkert.Bara hoppas att det går bra.Just nu är det prepp för 6-timmars som gäller för min del,skall vara farthållare på GBG varvet,hursom är det en härlig folkfest
Quote from Funbeat user on 31 January 2011, 19:49Knappt värt att springa 10 km i 5.30 fart?
Göteborgsvarvet slutförs av ungefär 40000 deltagare. Där finns människor i alla åldrar. Jag började springa när jag blev 66 år och har nu varit med i 3 halvmaror. Vi tränar faktiskt också en del. Det var 15000 ef
Knappt värt att springa 10 km i 5.30 fart?
Göteborgsvarvet slutförs av ungefär 40000 deltagare. Där finns människor i alla åldrar. Jag började springa när jag blev 66 år och har nu varit med i 3 halvmaror. Vi tränar faktiskt också en del. Det var 15000 ef
Quote from Elias Engqvist on 31 January 2011, 20:20Hej Jens, varför döljer du din träning? Jag tror att han menade att det var ointressant för honom att springa 10km i 5:30-tempo!
Du började då du var 66 skrev du - hur gammal är du nu då? (Jag är 63)
Hej Jens, varför döljer du din träning? Jag tror att han menade att det var ointressant för honom att springa 10km i 5:30-tempo!
Du började då du var 66 skrev du - hur gammal är du nu då? (Jag är 63)
Quote from Funbeat user on 31 January 2011, 20:39@Jens: Nu missuppfattade du mig något. Det jag menade var att om man tränar för att klara av halvmaran på 1.30 är det inte speciellt meningsfullt att springa 10 km i 5.30-tempo, om man nu inte tar det som ett återhämtningspass.
Jag ber om ursäkt ifall ja
@Jens: Nu missuppfattade du mig något. Det jag menade var att om man tränar för att klara av halvmaran på 1.30 är det inte speciellt meningsfullt att springa 10 km i 5.30-tempo, om man nu inte tar det som ett återhämtningspass.
Jag ber om ursäkt ifall ja
Quote from Funbeat user on 31 January 2011, 22:12Tjo!
Det låter bra det ni säger!
Jag gjorde 38 minuter på milen förra året och hoppas komma under 1.24.00 på GB-varvet!
Jag kör mest långpass nu och något intervall pass i veckan. Snabbpass sker mest när det är tävlingar. Ett av långpasen ska vara över 2
Tjo!
Det låter bra det ni säger!
Jag gjorde 38 minuter på milen förra året och hoppas komma under 1.24.00 på GB-varvet!
Jag kör mest långpass nu och något intervall pass i veckan. Snabbpass sker mest när det är tävlingar. Ett av långpasen ska vara över 2
Quote from Funbeat user on 1 February 2011, 16:48skulle det kunna räcka kör 3 löppass i vecka som om ett är intervallpass något långpass och ett fartpass? om man ska springa göteborgsvarvet på 1.30? Eller ska de var mer pass?
skulle det kunna räcka kör 3 löppass i vecka som om ett är intervallpass något långpass och ett fartpass? om man ska springa göteborgsvarvet på 1.30? Eller ska de var mer pass?