Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 21:52Tycker att du skall kö¨ra fler intervaller.
10 st tusingar med 1 min vila men ta en lugn jogg på 2 km mellan 5 och 6. Du bör ligga under 4 min på alla tusingar i fart. Jag skall köra 5 st 1500 m imorgon i 4:15 fart. Får se om jag orkar... Men jag tror int
Tycker att du skall kö¨ra fler intervaller.
10 st tusingar med 1 min vila men ta en lugn jogg på 2 km mellan 5 och 6. Du bör ligga under 4 min på alla tusingar i fart. Jag skall köra 5 st 1500 m imorgon i 4:15 fart. Får se om jag orkar... Men jag tror int
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 22:00Jag ska köra de nästa gång jag kör intervaller! Robert hur många intervallpass kör du i veckan? i och hur tuffa?
Jag ska köra de nästa gång jag kör intervaller! Robert hur många intervallpass kör du i veckan? i och hur tuffa?
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 22:29Bara att kolla min kalender. Springer så jäkla dåligt under vintern, men ett pass på minst 20km har jag kört de senaste veckorna. (Får se nu när jag har problem med en fot).
Borde lägga in fartlek, men väntar nog med det tills isen är borta. Kör mest di
Bara att kolla min kalender. Springer så jäkla dåligt under vintern, men ett pass på minst 20km har jag kört de senaste veckorna. (Får se nu när jag har problem med en fot).
Borde lägga in fartlek, men väntar nog med det tills isen är borta. Kör mest di
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 22:33Meningen är att jag skall köra 2 st intervaller eller kvalitetspass.
Totalt så är planen att köra 2 st lätt distans 1 långpass och 2 kvalitetspass. Min 60 km i veckan.
Nu med underlaget så har jag kört spinning istället så jag ligger efter med fartträning
Meningen är att jag skall köra 2 st intervaller eller kvalitetspass.
Totalt så är planen att köra 2 st lätt distans 1 långpass och 2 kvalitetspass. Min 60 km i veckan.
Nu med underlaget så har jag kört spinning istället så jag ligger efter med fartträning
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 16:28robert, jag tycker du spänner bågen lite löst. Klart du fixar 1.30 med den träningen du har...
robert, jag tycker du spänner bågen lite löst. Klart du fixar 1.30 med den träningen du har...
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 19:17lätta passen är 4.30-5.00km?
lätta passen är 4.30-5.00km?
Quote from Funbeat user on 3 February 2011, 22:18Intressant! Vill också närma mig 1.30 på varvet. Sprang distansen bra mycket sämre tränad förra året på 1.36. Jag vet inte heller riktigt hur jag ska lägga upp träningen men ni har bättre tempo i era pass och även längre långpass så jag får nog skärpa til
Intressant! Vill också närma mig 1.30 på varvet. Sprang distansen bra mycket sämre tränad förra året på 1.36. Jag vet inte heller riktigt hur jag ska lägga upp träningen men ni har bättre tempo i era pass och även längre långpass så jag får nog skärpa til
Quote from Funbeat user on 4 February 2011, 20:34Linus: Jag har insett hur tufft det är att ta minutrar när man börjar att närma sig 1:30 så har stor respekt för dessa tider. Hoppas på att klara det. Får bli en värdemätre på Kungsbacka loppet i April...
Albert: Lätta pass bör ligga på 4;48-5:08 enl Mcm
Linus: Jag har insett hur tufft det är att ta minutrar när man börjar att närma sig 1:30 så har stor respekt för dessa tider. Hoppas på att klara det. Får bli en värdemätre på Kungsbacka loppet i April...
Albert: Lätta pass bör ligga på 4;48-5:08 enl Mcm
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 18:17okej tackar för alla tips! så nu är mitt mål att köra 2 intervallpass i veckan ett av intervallerna ska jag kör 1000 meter intervaller och 10 st såna.
Sen ska jag jag köra 70*20 eller fatrlek på 4 eller 5 km. sen blir de ett långpass och något lättpass i
okej tackar för alla tips! så nu är mitt mål att köra 2 intervallpass i veckan ett av intervallerna ska jag kör 1000 meter intervaller och 10 st såna.
Sen ska jag jag köra 70*20 eller fatrlek på 4 eller 5 km. sen blir de ett långpass och något lättpass i