Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 20:38Jag tror också att du inte är tillräckligt avslappnad och bekväm i vattnet.
När man är det, har man massor av tid att andas på rätt sätt.
Speciellt som du säger att du simmar långsamt.Men du måste vara fullständigt avslappnad under hela andningsrörelse
Jag tror också att du inte är tillräckligt avslappnad och bekväm i vattnet.
När man är det, har man massor av tid att andas på rätt sätt.
Speciellt som du säger att du simmar långsamt.
Men du måste vara fullständigt avslappnad under hela andningsrörelse
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 20:40Jag vill bara passa på och påPIKA att för den som är ny på crawl så är det inte alls någon luft där i svallet eftersom man inte simmar tillräckligt fort för att få till något svall över huvud taget. Sådeså. (H)
Jag vill bara passa på och påPIKA att för den som är ny på crawl så är det inte alls någon luft där i svallet eftersom man inte simmar tillräckligt fort för att få till något svall över huvud taget. Sådeså. (H)
Quote from Håkan Öhling on 18 August 2010, 21:09Några korrigeringar på vägen bland alla tips:
Man ska absolut inte andas bakåt - snarare framåt! Men rakt åt sidan är nog mest modernt.
Bensparken har ingenting med andningen att göra. Man kan köra max med benen med enda nackdel att man får mjölksyra och
Några korrigeringar på vägen bland alla tips:
Man ska absolut inte andas bakåt - snarare framåt! Men rakt åt sidan är nog mest modernt.
Bensparken har ingenting med andningen att göra. Man kan köra max med benen med enda nackdel att man får mjölksyra och
Quote from Lars Mörrby on 18 August 2010, 21:22Låter som det snart är läge för en privatlektion i Fjärås Torbjörn. Det låter så lätt när du beskriver det, men jag tror inte att jag gör riktigt som jag själv tror. Jag tror att 5-10 minuters hjälp skulle kunna göra underverk.
Låter som det snart är läge för en privatlektion i Fjärås Torbjörn. Det låter så lätt när du beskriver det, men jag tror inte att jag gör riktigt som jag själv tror. Jag tror att 5-10 minuters hjälp skulle kunna göra underverk.
Quote from Håkan Öhling on 18 August 2010, 21:31Det fixar vi Börje!
Det fixar vi Börje!
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 22:12Finns det plats till en person på lektionen så är jag gärna med. 😉
Finns det plats till en person på lektionen så är jag gärna med. 😉
Quote from ellen olsson on 18 August 2010, 22:24Med tanke på att Torbjörn t.o.m. har lyckats lära mig att andas så kommer det att gå alldeles utmärkt för er. 🙂
Flera andra har försökt utan att lyckas.
Med tanke på att Torbjörn t.o.m. har lyckats lära mig att andas så kommer det att gå alldeles utmärkt för er. 🙂
Flera andra har försökt utan att lyckas.
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 18:03Tack för tipsen. Det känns som det går lite lättare att andas om jag vinklar fram huvudet lite vid andningsmomentet. Jag vrider dock fortfarande kroppen för mycket (över 90 grader) när jag andas, det känns som problemet är att jag ligger för lågt med huvu
Tack för tipsen. Det känns som det går lite lättare att andas om jag vinklar fram huvudet lite vid andningsmomentet. Jag vrider dock fortfarande kroppen för mycket (över 90 grader) när jag andas, det känns som problemet är att jag ligger för lågt med huvu
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 12:44Kör några längder fish drill.http://www.youtube.com/watch?v=Lv9yzi4xKWY&p=A738077ED1580F8B&playnext=1&index=12
Kör några längder fish drill.http://www.youtube.com/watch?v=Lv9yzi4xKWY&p=A738077ED1580F8B&playnext=1&index=12
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 14:25Hejsan ni som har svårt med andningen. Är en gammal man som börjat motionssimma på äldre dar. När jag lärde mig frisim på 60-talet kommer jag i håg att det var problem med att plåsa ut ordentligt. Jag körde både in och utplås när jag "vred upp" huvudet. D
Hejsan ni som har svårt med andningen. Är en gammal man som börjat motionssimma på äldre dar. När jag lärde mig frisim på 60-talet kommer jag i håg att det var problem med att plåsa ut ordentligt. Jag körde både in och utplås när jag "vred upp" huvudet. D